ID : 11616666

نشریه دانشجویی؛ دفاع از نظام یا پادویی برای سران فتنه؟!


امید است متولیان مربوطه در دانشگاه یزد به طور جدی به وظیفه نظارتی خود در رابطه با نشریات هتاک و قانون‌شکن که در پوشش به ظاهر دانشجویی توزیع می‌شوند، عمل کنند و مانع تداوم گستاخی به قانون و آرمان‌ها در سطح دانشگاه شوند. طبیعی است در صورت استمرار سکوت معنادار مسئولان مربوطه در دانشگاه یزد و تداوم قبح‌شکنی‌‌ها، مسئولیت هرگونه رخداد مرتبط با این موضوع در آينده، متوجه کسانی است که با سکوت عافیت‌طلبانه خود، راه را بر تداوم گردن‌کشی در برابر قانون و نظام آن‌هم در محیط دانشگاه فراهم آورده‌اند.

یزدرسا؛ در هر جامعه، دانشگاه و دانشجو از ارکان اساسی آن به شمار می‌آيد که در صورت هوشیاری و حرکت در مسیر مطلوب، می‌تواند نقشی بی‌بدیل در اعتلای جامعه و مقابله با آسیب‌ها ایفا کند و در غیر این صورت چه بسا خود عامل آسیب‌زایی و تنزّل در زمینه‌های گوناگون گردد.

 

در این میان، دانشجویی می‌تواند جریان‌ساز و نقش‌آفرین باشد که  مستقیم و غیرمستقیم ملعبه دست این و آن قرار نگیرد و بتواند از ورای های و هوی جریان‌های سیاسی، سره را از ناسره تشخیص دهد و در دام‌های پیدا و پنهان گروه‌های فرصت‌طلب گرفتار نگردد.

 

متاسفانه چندی است دانشگاه یزد در بخش نشریات دانشجویی وضعیت مناسبی ندارد و برخی نشریات منتشر شده در این دانشگاه، به جای روشنگری‌های صادقانه و آگاهی‌بخشی واقع‌بینانه می‌کوشند با تحلیل‌هایی بعضا به غایت سطحی، اهداف جریان‌هایی خاص را در محیط مقدس دانشگاه تحقق باشند.

 

اینان در این راستا ابایی ندارند از این که عالمان فرهیخته دیارمان را مورد طعن‌های ناشیانه خود قرار دهند و برای دفاع از سران فتنه، سخنگوی قوه قضائیه را نیز دستمایه مضحکه خویش بنمایند.

 

ریاست دانشگاه یزد باید بداند و البته نیک می‌داند که مردم یزد توهین به بزرگان دیارشان از جمله آيت‌الله مصباح یزدی که همواره مورد عنایت خاص رهبر معظم انقلاب بوده و از سوی آن رهبر فرزانه «عقبه تئوریک نظام» لقب گرفته‌اند، را برنمی‌تابند؛ همچنان که نمی‌توانند شاهد باشند نشریه‌ای به ظاهر دانشجویی،  بی‌پروا به دفاع از سران فتنه بپردازد.

 

البته نگاهی گذرا به مندرجات برخی از این نشریات و اغلاط املایی‌ و سطح تحلیل‌هایشان ما را به این نتیجه می‌رساند که اینان به واسطه قلّت سن و فقدان تجربه، از پختگی لازم برخوردار نیستند و ناخواسته به مسیری سوق داده می‌شوند که بر خلاف مسیر کلی نظام و مردم دارلعباده است. اما هیچ‌یک از این‌ها نمی‌تواند بر قبح رویه در پیش‌گرفته اینان سرپوش بگذارد.

 

امید است متولیان مربوطه در دانشگاه یزد به طور جدی به وظیفه نظارتی خود در رابطه با نشریات هتاک و قانون‌شکن که در پوشش به ظاهر دانشجویی توزیع می‌شوند، عمل کنند و مانع تداوم گستاخی به قانون و آرمان‌ها در سطح دانشگاه شوند. طبیعی است در صورت استمرار سکوت معنادار مسئولان مربوطه در دانشگاه یزد و تداوم قبح‌شکنی‌‌ها،  مسئولیت هرگونه رخداد مرتبط با این موضوع در آينده، متوجه کسانی است که با سکوت عافیت‌طلبانه خود، راه را بر تداوم گردن‌کشی در برابر قانون و نظام آن‌هم در محیط دانشگاه فراهم آورده‌اند.

نویسنده: سعید حمیدی




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.