ID : 7243466
شهروندان مهریزی خواستارشدند

نظارت دستگاه های اجرائی بر واحدهای تولیدی آلاینده در مهریز


جمعی از شهروندان مهریزی خواستار نظارت بیشتر توسط دستگاه های اجرائی بر واحدهای آلاینده این شهر شدند.

به گزارش یزدرسا  جمعی از شهروندان مهریزی  با اشاره به اینکه هیچ مخالفتی با فعالیت های تولیدی و صنعتی ندارند و وجود اینگونه شرکت ها برای  تولید و اشغال بسیار ضروری است ، خواستار نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت این  واحد های آلاینده شدند .

این عده در گفت و گو با صبح مهریز از اینکه  تعدادی از واحد های صنعتی و بخصوص تولید کاشی در نزدیکی شهر مهریز مستقر بوده و دارای آلایندکی هستند  ابراز ناخسندی کرده و خواهان کنترل و نَظارت بر فعالیت آنها شدند .

شهروندان مهریزی معتدند که این واحد ها در نزدیکی این شهر موجب آلودگی هوا و ضرر وزیان شدید به مردم و محیط زیست شهرستان شده است  .
اهالی مهریز گفتند که وجود برخی کارخانجات کاشی در حوالی شهر و گازهای مختلف سمی که از دود کش  آنها متصاعد می شود در طول روز و بخصوض شب ها خسارات جبران ناپذیری را بر مردم  تحمیل می کند .

این افراد از مسئولان استان و مهریز خواستند تا به وظایف قانونی خود عمل کرده و بدون اغماض و چشم پوشی به خواسته های مشروع و طبیعی  مردم رسیدگی و اقدمات لازم را در کاهش آلودگی های موجود انجام دهند .

در شهرستان مهریز بیش از 100 واحد تولیدی و صنعتی در بخش های مختلف وجود دارند که از این تعداد پنج واحد تولید کاشی هستند  که در شهرک صنعتی و شهرک سنگ مسنتقر می باشند .

متاسفانه یکی دو واحد کاشی در نزدیکترین جا به شهر مهریز قرار دارند که وجود آنها علیرغم درآمدهای میلیاردی همراه با آلودگی های شدید ناشی از فعالیت های  غیر استاندارد است .

در این رابطه رئیس اداره محیط زیست شهرستان  مهریز گفت: کنترل مستمر روزانه و شبانه واحدهای صنعتی بویژه واحدهای آلاینده و ملزم کردن واحدهای صنعتی به نصب سیستم‌های کنترلی از جمله فیلتر از اقدامات این اداره  است.

" مهدی تیموری " افزود: طبق قانون برخورد با واحدهای آلاینده در اولویت فعالیت های این اداره در بخش محیط زیست انسانی قرار دارد و فعالانه صورت می گیرد.

شایان ذکر است که صنعت كاشي يكي ازصنايع مهم ايران به شمارمي رود و كارخانه هاي كاشي از قدرت آلايندگي بالايي برخوردار مي باشند و بنابراين ضروري است كه وضعيت اين كارخانهها از نظر ميزان توليد آلاينده ها بخصوص دي اكسيد كربن كه يكي از عوامل تغيير اقليم مي باشد بررسي گردد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.