ID : 11214829
وزیر دادگستری:

نظام بانکی کشور درگیر معوقات بسیار سنگین است


پورمحمدی در جمع خبرنگاران افزود: حساب و کتاب‌ بخش‌هایی از نقدینگی روشن نبوده و این می‌تواند اختلال بزرگی در نظام پولی کشور ایجاد کند/ امروز یک متر کف‎شکنی چاه‎ها در کشور جنایت است.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم ، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در پایان سفر خود به استان لرستان که به همراه رئیس قوه قضائیه و مسئولان دستگاه قضاء کشور انجام شد در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی ما این است که نگذاریم تولید متوقف شود؛ مشکل نظام پولی ما در حوزه اقتصاد و توسعه بخش پولی و مالی است که بی‎انضباطی بر آن حاکم است.


وی افزود: حساب و کتاب‌ بخش هایی از نقدینگی کشور روشن نیست و این می‌تواند اختلال بزرگی در نظام پولی ایجاد کرده و توسعه و اشتغال ما را دچار مشکل کند. دولت می‎خواهد نقدینگی را ساماندهی کند؛ بنابراین برای کاری که دو سه دهه دچار بی‎انضباطی بوده نباید آن را تحت فشار قرار داد. درست نیست پا به گردن دولتی که به دنبال اصلاح است بگذاریم؛ باید در هدفی که دارد دولت را کمک کرد. دولت اساس سلامت نظام را سلامت نظام پولی کشور می‎داند برای همین دغدغه جدی آن هم همین است.


وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه نظام بانکی سرمایه ملی است گفت: نظام بانکی کشور درگیر معوقات بسیار سنگین است. عادت کرده‎ایم هر روز به سر بانک می‌‎زنیم؛ از سرمایه ملی دفاع نمی‎کنیم. این‌ها باید به سامان برسند.

 

وی با اشاره به چالش‎های زیست محیطی اظهار کرد: یکی از جدی‎ترین و مبرم‎ترین موضوعات امروز حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بوده که به شدت به مخاطره افتاده است. در این زمینه بسیار دغدغه داریم؛ چراکه هر روز چالش جدید ایجاد می‎شود.


وی تصریح کرد: برای احیای جنگل‎های بلوط سرمایه‎گذاری شده است همچنین در رابطه با آب‎های زیرزمینی بدون گذشت، ساده‎انگاری و دل‎رحمی با آن برخورد می‎کنیم. امروز یک متر کف‎شکنی چاه‎ها در کشور جنایت است.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.