ID : 28734957

نفس های آخر مصالح فروشان اردکانی با رکود مسکن


یکی از فروشندگان مصالح ساختمانی گفت: فروش به حداقل ممکن رسیده است و بسیاری از کسبه های هم صنف درحال ورشکستگی هستند و تعدادی هم مصالح فروشی خود را کنار گذاشته اند.

به گزارش یزدرسا به نقل از اردکان گویا، ظرف چند سال اخیر رکود دامن گیر صنعت ساخت و ساز، سبب افت رغبت به سرمایه گذاری در این بخش شده بطوری که تعداد صدور پروانه های ساختمانی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

در همین راستا گروه اردکان گویا به سراغ مصالح فروشان رفت تا نبض بازار را از گفته های آنان بگیرد.

ابراهیم پایدار یکی از مصالح فروشان سابقه دار اردکانی در خصوص وضعیت بازار گفت: نزدیک به 27 سال است که در این صنف کار می کنم و جزو اولین مصالح فروش اردکان بودم. این شغل را از پدرم به ارث بردم و سرما و گرمای روزگار را هم پای او چشیده ام.

مصالح فروش اردکانی اظهار داشت: چند سال است که رکود باعث کاهش ساخت و ساز شده است و دیگر اثری از رونق ساخت و پروژه های پیمانکاری نیست.

وی افزود: فروش ما بیشتر به پیمانکاران ساختمانی بود و گه گاه نیز با خرده فروشی کسب درامد می کردیم اما با وجود رکودی که ایجاد شده است دیگر از پیمانکاران خبری نیست و فروش ما به حد چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

پایدار با اشاره به وضعیت تاسف بار بازار گفت: کسادی و عدم فروش مناسب خیلی از مغازه های هم صنفی های ما را به تعطیلی کشانده است و اگر بخواهم نام ببرم می توانم به مصالح فروشی های علی نداف و حسین پایدار در بلوار شهید بهشتی، مصالح فروشی مصطفی حمامی واقع در شهرک قدس ومصالح فروشی فتوحی روبروی پمپ بنزین شمال اردکان اشاره کنم.

کاسب اردکانی گفت: با این وضعیت و این بازار فروش معلوم نیست که فردا نوبت کدام یک از بازاریان و صنف ها است که تعطیل کنند. 

وی راه چاره را کاهش تورم و افزایش نقدینگی در بین شهروندان و شروع مجدد ساخت و سازها دانست.

محمد سرافراز دیگر مصالح فروش اردکانی در خصوص کاهش فروش مصالح ساختمانی گفت: 16 سال است که با فروش مصالح زندگیم را می گذرانم، هر روز به امید گشایش و افزایش فروش کرکره مغازه را بالا می زنم اما هر روز اوضاع فروش بدتر از روز قبل می شود.

مصالح فروش اردکانی افزود:رکود و کسادی بازار مسکن به اوج رسیده است و دیگر زوج های جوان که اولین آرزویشان ساخت خانه بود امیدی به خانه دار شدن ندارند.

وی ادامه داد: فروش ما نسبت به سال های قبل به صورت چشم گیری پایین آمده است و گاهی فروشمان به نصف سال های قبل هم نمی رسد.

سرافراز اظهار داشت: ما برای خرید مصالح باید به صورت نقدی پول پرداخت کنیم اما با این اوضاع  مجبور به فروش مصالح با چک های مدت دار هستیم و چاره ای جز این نداریم.

مصالح فروش اردکانی  تاکید کرد: فروش ما به حداقل ممکن رسیده است و بسیاری از کسبه های هم صنف درحال ورشکستگی هستند و تعدادی هم مصالح فروشی را کنار گذاشته و حالا با انبوهی از چک های برگشتی مواجح هستند.

محمد سرافراز رونق ساخت و ساز را راه خروج از رکود دانست و گفت: تا ساخت و ساز رونق نگیرد کم شدن فروش ما ادامه دارد و زوج های جوان هم بدون مسکن خواهند ماند.

انتهای پیام/ر*ح.ا

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.