ID : 35826319
امام جمعه هرات:

نقش آفرینی در فرایند گفتمان سازی جامعه رسالت جنبش دانشجویی


امام جمعه هرات با بیان اینکه روحیه استکبار ستیزی و عدالت خواهی همیشه تاریخ در نسل دانشجو وجود داشته است، افزود: دانشجویان همواره باید روحیه عدالت خواهی و استکبار ستیزی را در خود تقویت کنند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نهج الیلاغه در باب رعایت تقوا اظهار داشت: امام علی (ع) میفرماید: همه بندگان را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش میکنم و شما را از دلبستگی به دنیا برحذر میدارم چرا که دنیا سرابی ناپایدار است.

جعفری با گرامیداشت روز 16 آذر روز دانشجو به علل نامگذاری این روز اشاره و تصریح کرد: علت این نامگذاری برمی گردد به ۶۵ سال پیش به خاطر شهادت سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی که در برابر سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض و ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

وی  با بیان اینکه روحیه استکبار ستیزی و عدالت خواهی همیشه تاریخ در نسل دانشجو و افراد تحصیل کرده کشور وجود داشته است، افزود:  دانشجویان همواره باید روحیه عدالت خواهی و استکبار ستیزی و را در خود تقویت کنند.

امام جمعه هرات به رسالت های مهم جنبش دانشجویی اشاره و خاطر نشان کرد: نقش آفرینی در فرایند گفتمان سازی،افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی، آگاه سازی جامعه، میدان داری در جنبش نرم افزاری و کمک به تحقق تمدن اسلامی از رسالت های مهم جنبش های دانشجویی است.

حجت الاسلام جعفری  با بیان بخش هایی از پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند اگر نماز با خشوع و خضوع اقامه شود جامعه را به صلاح و سداد می رساند.

وی افزود: بخشی از گرفتاری ما از نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است که ما خوب به موضوع نماز توجه نکرده ایم

خطیب نماز جمعه هرات گفت: رهبر انقلاب فرمودند آموزش و پرورش می تواند از اثرگذارترین دستگاه‌ها باشد. باید مدارس را به نماز خواندن نوجوانان مزین کنید. حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و فرهنگیان در این زمینه باید تلاش کنند. این سه قشر در اصلاح جامعه نقش پر رنگی دارند.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.