ID : 30611386
فرماندار مهریز مطرح کرد

نقش ثمن های فرهنگی در توسعه فرهنگ و هنر مهریز


فرماندار مهریز گفت: موسسات مردم نهاد و ثمن های می توانند با اجرای برنامه های متنوع در رشد و توسعه فرهنگی شهرستان مفید باشند.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح مهریز؛ فرماندار مهریز در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان گفت: دولت به موسسات مردم نهاد و NGO هایی که در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری فعالیت می کنند نیازمند است.

سید محمد رستگاری در این جلسه که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود افزود: موسسات فرهنگی و هنری می توانند در اجرای هر چه بهتر برنامه ها در سطح شهرستان نقش موثری داشته باشند اما باید از موازی کاری و تداخل برنامه های این موسسات جلوگیری شود.

سید رضا آقایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز همچنین به ارائه گزارش مختصری از عملکرد این نهاد در شهرستان پرداخت و گفت: 7 انجمن هنری در شهرستان با بیش از 200 هنرجو مشغول به فعالیت است؛ همچنین تعداد 67 کانون در مساجد و 8 موسسه قرآنی در حال حاضر در شهرستان مهریز دایر است.20 نویسنده مهریزی نیز در زمینه شعر و داستان آثار خود را به چاپ رسانده اند.

در ادامه محمد مهدی قادری، رئیس کانون بسیج هنرمندان افزود: واگذاری برنامه های فرهنگی و هنری حتی در بحث مبلمان شهری به اداره فرهنگ و ارشاد و کانون بسیج هنرمندان می تواند گام موثری در جهت رونق و اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان باشد.

وی افزود: اجرای طرح آمفی تئاتر رو باز در پارک کوثر و پارک جنب میدان امام حسین (ع) از مطالبات این کانون بوده است که متاسفانه تاکنون زیرساخت های آن نیز انجام نشده است.

سید محمد حسینی، فیلمساز و تهیه کننده مطرح مهریزی که در این نشست حضور داشت، با بیان اینکه توسعه عمرانی می تواند توسعه فرهنگی را به دنبال داشته باشد خاطرنشان کرد: در شهرستان مهریز علی رغم رشد چشمگیر توسعه عمرانی در سطح شهر، شاهد بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان هستیم.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری محلات مختلف شهرستان مهریز را یاد آور شد و گفت: به جای نفی محله گرایی، از ظرفیت محله های مختلف شهرستان و آداب و رسوم و میراث فرهنگی آنها بهره ببریم.

مسلم زارع بیدکی، عضو شورای تئاتر استان نیز با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگسرا در شهرستان اظهار داشت: نصب بنر به تنهایی برای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان، کارساز و تاثیرگذار نیست و باید کار عملی مانند اکران فیلم، برگزاری شب شعر و نمایشگاه و حتی نصب المان و تندیس انجام شود و برای تحقق این مهم، نیاز به محلی برای برگزاری نشست وگردهمایی هنرمندان است.

محمد حسن ابویی، مسئول انجمن هنرهای تجسمی نیز در این نشست به موضوع تعامل اداره میراث فرهنگی و گردشگری و مجموعه شهرداری با هنرمندان در زمینه استفاده از اماکن و ابنیه تاریخی، همچنین موضوع مبلمان شهری؛ همچنین نام گذاری یکی از میادین شهر به نام هنر و هنرمندان اشاره کرد.

در پایان این مراسم، از هنرمندان شهرستان توسط فرماندار مهریز  تقدیر و قدردانی به عمل آمد. 

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.