ID : 21637581
امام جمعه هرات:

نماز عید فطر؛ نماد وحدت و همبستگی امت اسلام است


امام جمعه هرات گفت: یکی از مهم‌ترین جهات برگزاری نماز عید فطر نشان دادن همبستگی و اتحاد مسلمانان و همچنین نشان دادن چهره واقعی دشمنان برای مردم است.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم،امام جمعه هرات در خطبه های عید فطراظهار داشت: مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه داری و بندگی در صفوفی به هم فشرده و همدل و همراه به نماز ایستاده و وحدت اسلامی را به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام جعفری گفت: وحدت از نیازهای ضروری برای حیات جامعه اسلامی است که در آیات و روایات هم به آن تأکید فراوانی شده و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.
امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: در حالی که دشمنان اسلام درصدد ریشه‌کن کردن درخت اسلام هستند، مسلمانان باید بیدار بوده و با ناآگاهی زمینه جولان دادن را به دشمن ندهند، بلکه با اقتدار دشمن را از طمع کردن نسبت به سرزمین‌های اسلامی پشیمان کنند.

جعفری  در ادامه خواستار حضور پررنگ مردم در مساجد بعد از ماه رمضان شد  و اظهار داشت: با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان میان مومنین و حضور هر چه بیشتر مردم در مساجد، لازم است بعد از ماه مبارک رمضان با یک برنامه ریزی جامع و هدفمند زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در مساجد فراهم شود. زیرا که برنامه های یک  مسجد می تواند اثرات مفیدی بر نشاط و شادابی محله و جامعه داشته باشد

وی افزود: آنچه ضرورت دارد این که همین حالات معنوی که در ماه رمضان در ما ایجاد شده را در دیگر ایام سال تداوم بخشیده و با اصلاح مداوم خود، زمینه‌ای فراهم سازیم که جامعه‌مان نیز اصلاح شده و به سمت نور و معنویت هر چه بهتر حرکت کند.

حجت الاسلام در ادامه خاطر نشان کرد: مشکلات دنیای اسلام و ضعف آنان ناشی از تفرقه است و دشمنان اسلام با آگاه بودن نسبت به نتایج عدم وحدت در جامعه، سال‌هاست که به تفرقه‌افکنی مشغولند و به بهانه‌های مختلف صفوف مسلمین را در هم ریخته‌اند.
امام جمعه هرات در پایان گفت: اگر دشمنان به سرزمین‌های اسلامی همچون فلسطین، لبنان و عراق چشم طمع دوخته‌اند، ناشی از عدم همدلی و اتحاد دنیای اسلام است و راه رهایی از مشکلات خاورمیانه نیز ایجاد اتحاد عمیق و وحدت عملی است.

 

 

انتهای پیام //ف.ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.