ID : 26453048
به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر

نمایشگاه «مردم شناسی و صنایع دستی» در محل کبوترخانه میبد برگزار شد


به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر دانش آموزان مدرسه یاسین میبد، نمایشگاه آداب‌و رسوم و میراث گذشتگان خود را برپا کردند.

به گزارش یزد رسا  به همت مسئولین و والدین دانش آموزان دبستان پسرانه یاسین میبد، نمایشگاهی در محل کبوترخانه فرمانداری به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر برگزار شد.

زهره مهدیان رابط برگزارکننده نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار میبد خبر گفت: دانش آموزان که از یک هفته قبل با کمک والدین خود در مجموعه کبوترخانه میبد اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند در ۱۸ غرفه، صنایع‌دستی، سفال، مطبخ، اتاق عروس، اتاق یلدا، نان محلی، بافت زنده زیلو و کاربافی، بافت سبد، را به نمایش گذاشته‌اند.اجرای مراسم سنتی «سینی برون عروسی» توسط دانش آموزان از برنامه های اصلی این نمایشگاه می باشد.

وی افزود: اجرای این طرح یک ماه و نیم زمان برده است و تمامی وسایل به کار رفته در این نمایشگاه با همکاری والدین دانش آموزان دبستان پسرانه یاسین میبد تهیه شده است.

معاون پرورشی دبستان یاسین در رابطه با زمان برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: این نمایشگاه از تاریخ 11 الی 16 بهمن ماه در ساعتهای 9 تا 12 صبح و 16 الی 18 عصر برای بازدید عموم دایر می باشد.

مهدیان در پایان از عموم مردم دعوت کرد تا از این نمایشگاه زیبا که با همکاری دانش آموزان و والدین برپا شده بازدید داشته باشند.

انتهای پیام/اد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.