ID : 38853645

نمودار تعداد قربانیان کرونا در دهه اول دی‌ماه در یزد


طبق نمودار، تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در استان یزد طی 10 روز اول دی ماه، به طور متوسط کمتر از دو نفر بوده است.

به گزارش یزدرسا، بعد از چندین ماه، روز گذشته و در نهمین روز دی ماه تعداد فوتی ها کرونا در استان یزد به صفر رسید. البته مدتی است که تب کرونا در استان فروکش کرده و طی حدود دو هفته اخیر تعداد فوتی های کرونا در استان یزد حدود دو نفر بوده است. با این وجود استان یزد حدود یک ماه و نیم قبل شرایط بسیار سختی را داشت به طوری که حتی تعداد فوتی های کرونایی استان یزد به 30 نفر هم رسیده بود.

وضعیت یزد به قدری بغرنج بود که هم از نظر تعداد فوتی‌ها و هم تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به جمعیت استان در رتبه نخست کشور قرار داشت. به گفته ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در فصل پاییز ۹۴۹ نفر از مردم استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

با این وجود اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم، موجب شد تا امروز شاهد فروکش کردن تب کرونا باشیم. به‌طوری‌که روز گذشته، فوتی‌های کرونایی در استان یزد به صفر رسید. با این همه تردیدی نیست که عادی‌انگاری و رها کردن وضعیت، بار دیگر موجب بازگشت کرونا خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در همین رابطه گفت: به صفر رسیدن موارد فوتی به دلیل رعایت‌های مردم است و اگر باز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش پیدا کند دوباره شاهد افزایش موارد بستری و فوت خواهیم بود.

طبق نمودار زیر، تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در استان یزد طی 10 روز اول دی ماه، به طور متوسط کمتر از دو نفر بوده است.

روز گذشته شاهد آزمایش اولین واکسن ایرانی کرونا بودیم و امید می‌رود به زودی شاهد واکسیناسیون کرونا در کشور باشیم اما تردیدی نیست که تا آن زمان باید مردم همچنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اصرار داشته باشند و از رها کردن ماجرا پرهیز کنند چرا که ما تجربه غلبه بر کرونا در موج اول در بهار و سپس عادی‌انگاری شرایط و شدت گرفتن دوباره کرونا و تلفات زیاد آن را داریم. باید بدانیم که امروز نیز اگر به رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه ندهیم تجربه تلخ گذشته تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.