ID : 30284029
کارشناس حوزه علمیه خاتم:

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف از ضرورت‌های باورهای دینی است


کارشناس مذهبی حوزه علمیه خاتم گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی است.

به گزارش یزدرسا، کارشناس مذهبی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم، درباره مقوله عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوی است. بنابراین برای تقویت آن باید در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد‌ جامعه که در حکم روح وریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود.

زهرا سلیمان زاده گفت:عفاف و حجاب یک امر تربیتی خانواده است و تربیت خانوادگی در تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب ودر اندیشه و روح افراد، نقش اصلی و عمده را‌ایفاء می کند.

وی افزود:فرد عفیف کسی است که عفاف را در همه ابعاد آن رعایت کند و خود را با این فرهنگ قرآنی تطبیق دهد، قرآن کریم در معرفی ملکه عفاف هم تمثیل از مرد - یوسف علیه السلام - و هم تمثیل از زن -مریم علیه السلام - آورده است که با تکیه بر ملکه عفاف نجات پیدا کرده اند. 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خاتم خاطر نشان کرد:برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و این،یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق است.

سلیمان زاده گفت: فرهنگ ایرانی برگرفته از فرهنگ قرآنی است و باید از طریق آموزش در مراکز آموزش و پرورش فرزندانمان را بیشتر با تهاجمات فرهنگ غرب و خطرات آن آگاه سازیم.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.