ID : 1912366
مدير كل روابط عمومي استانداري:

نگاه اجتماع محور نيروي انتظامي به مباحث آسيب هاي اجتماعي قابل تقدير است


مدير كل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به آشنايي نسبي خود با حوزه فعاليت هاي معاونت اجتماعي، گفت: نگاه نيروي انتظامي به آسيب هاي اجتماعي يك نگاه اجتماع محور است و اين نگاه قابل تقدير است.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد، "داود پاك طينت" روز يكشنبه در ديدار با معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان و رييس اداره آموزش و مشاركت عمومي معاونت اجتماعي اين فرماندهي كه در محل دفتر مدير كل روابط عمومي استانداري يزد برگزارشد، وجود معاونت اجتماعي در فرماندهي انتظامي را امري مبارك دانست و تاكيد كرد: توجه به مباحث اجتماعي خارج از نگاه امنيتي اولويت كاري نيروي انتظامي در اين معاونت است.

وي با اشاره به جمله اي از حضرت امام خميني (ره)، گفت: امام مي فرمودند كه نجات يك معتاد، نجات يك جامعه است كه اين امر بايد مورد توجه خاص واقع شود.

پاك طينت نگاه دولت به موضوع آسيب هاي اجتماعي را يك نگاه جدي و خاص دانست و افزود: اشاره رييس جمهور در مراسم تنفيذ به موضوع كاهش آسيب هاي اجتماعي، خود شاهدي بر اهميت موضوع آسيب هاي اجتماعي در نظر دولتمردان است.

اين مقام مسئول پتانسيل روابط عمومي هاي ادارات و نهادها را مطلوب ارزيابي و اظهار اميدواري كرد: اميدوارم اين نشست نقطه شروع فعاليت هاي حوزه روابط عمومي با معاونت اجتماعي نيروي انتظامي باشد.

برگزاري نمايشگاه و همايش هاي مشترك، عقد تفاهم نامه سه جانبه معاونت اجتماعي ناجا، امور اجتماعي استانداري و دستگاه مرتبط و ... از ديگر مواردي بود كه پاك طينت به عنوان تعامل هر چه بيشتر در جلسه پيشنهاد كرد.

وي توجيه روابط عمومي ها را كمك شاياني به نگاه صحيح به حوزه كاري نيروي انتظامي بيان و خاطر نشان كرد: آموزش هاي راهنمايي و رانندگي، راه اندازي طرح هميار پليس و استفاده از كليپ هاي فرهنگ ساز مناسب از جمله اقدامات مطلوب در راستاي اشاعه فرهنگ قانون مداري در جامعه است.

مدير كل روابط عمومي استانداري اظهار داشت: احساس مي كنم نگاه جامعه از مراقبت پليس نسبت به خود در حال تغيير به نگرش همراهي  پليس با جامعه است و بايد اين نگرش تقويت شود.

دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با اشاره به اينكه هر گاه مردم پاي كار باشند نتيجه مطلوب خواهد بود، خاطر نشان كرد: در دوران پيروزي انقلاب اسلامي  و دفاع مقدس مردم در صحنه حاضر بودند كه پيروزي حاصل شد و بنا به همين دو تجربه موفق، بايد در عرصه ي كاهش آسيبهاي اجتماعي به خصوص اعتياد كاري كنيم كه مردم نسبت به موضوع حساس و وارد صحنه شوند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان نيز با تاكيد بر نگاه جامعه محورانه نيروي انتظامي، اظهار داشت: 80 درصد از جرايم به دليل عدم آگاهي رخ مي دهد كه با اطلاع رساني به موقع و مطلوب مي توان بسياري از اين معضلات را پيشگيري كرد.

"محمد حسن باقري" توطئه هاي دشمنان نظام را عليه اين مرز و بوم يادآور شد و تصريح كرد: هدف شبكه هاي تلويزيوني غرب فروپاشي نظام خانواده در جمهوري اسلامي است.

وي در ادامه از حساسيت بالاي مسئولان و مديران آموزش و پرورش در خصوص توجه به معضلات اجتماعي در سطح مدارس ابراز خرسندي كرد و گفت: اميدوارم طرح شوراي معتمد پليس محلات با بكارگيري ظرفيت هاي موجود در هر محله به پيشگيري از وقوع جرم و افزايش امنيت در جامعه كمك كند.

گفتني است فرماندهي نيروي انتظامي استان در 10 ماهه ابتدايي امسال يك هزار و 449 جلسه در سطح استان با ميانگين 40 نفر و حضور در مجموع 57 هزار نفر با قشرهاي مختلف مردم به صورت چهره به چهره در راستاي پيشگيري از وقوع جرم برگزار كرده است.

همچنين چاپ  70 هزار كتابچه در خصوص آموزش غير حضوري، برگزاري 218 نمايشگاه تخصصي در محلات و مدارس استان، توزيع 2 هزار نسخه سي دي عفاف و حجاب در مهد كودك ها و مراكز آموزشي و فرهنگي، از ديگر اقدامات صورت گرفته در معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان است.

لازم به ذكر است از مجموع 3 هزار و 29 پرونده موجود در واحد مشاوره كلانتري ها و مركز مشاوره فرماندهي بيش از 76 درصد به مصالحه انجاميده است.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.