ID : 9910100
نمایندگان یزد باتشریح دستاوردهای سفر لاریجانی مطرح کردند

نگاه ویژه دولت درتدوین برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 94 به استان یزد


نمایندگان استان یزد در مجلس معتقدند با توجه به مزیت های اقتصادی و ظرفیت های موجود در استان یزد وضع قوانین جدید و نگاه ویژه دولت درتدوین برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 94 می تواند این استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

به گزارش یزد رسا، استان یزد در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و گواه این موضوع  را می توان در اجرای سریع  پروژه های عمرانی و صنعتی این استان دید نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی که دکتر لاریجانی را در این سفر همراهی می کردند معتقدند شیوه توسعه، کارآفرینی و جلب سرمایه پروژه ها به بهره برداری رسیده  می تواند به عنوان الگویی موفق در کشوربرای شتاب بخشیدن به سایر پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت،نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی معتقدند با توجه به مزیت های اقتصادی و ظرفیت های موجود در استان یزد  وضع قوانین جدید و نگاه ویژه دولت درتدوین برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 94  می تواند این استان را که به  دارالعباده ایران نیز معروف است در مسیر توسعه روزافزون قرار دهد.

دکتر لاریجانی در سفری دو روزه به استان یزد در جریان امور مختلف این استان قرار گرفت و با اقشار مختلف مردم و مسئولان استان یزد دیدار کردند.وی در این سفر در جریان پیشرفت های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی استان قرار گرفت و قول پیگیری رفع کمبود آب  و برخی از مشکلات و تنگناهای فعالان اقتصادی این استان را از طریق پارلمان داد .

 

 

تابش:رکوردشکنی در اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی در استان یزد

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی  در خصوص  سفر رئیس مجلس به استان یزد ،گفت: بازدید ریاست قوه مقننه از استانها باعث آشنایی بیشتر ایشان با مزیت ها و آسیب پذیریهای مناطق مختلف شده و این موضوع در تصمیمات مختلف مجامع تاثیرگذار خواهد بود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: تنوع برنامه های این سفر نیز به نحوی بود که دکتر لاریجانی از حوزه انتخابیه هر 3 نماینده حاضر و همچنین حوزه مرحوم یحیی زاده بازدید و در جریان مسایل و مشکلات بخش های مختلف قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: رییس قوه مقننه همچنین در جلسه با فعالان اقتصادی و بازرگانی استان، با تنگناها و مشکلات موجود آشنا و در جریان پیشنهادات و راهکارهای فعالان این عرصه قرار گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با روحانیون نیز گفت: در این جلسه مسایل فرهنگی و اجتماعی مطرح و آیت الله ناصری نماینده ملی فقیه در استان نیز مسایلی را در اینباره مطرح کردند.

تابش موضوع حائز اهمیت دیگر این سفر را دیدارهای مردمی و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران توسط رییس مجلس عنوان کرد و افزود: در این سفر همچنین بازدیدی از چند طرح در حال بهره برداری صورت گرفت که نمونه آن، بازدید از سایت مجتمع چادرملو به عنوان یک سایت بی نظیر در کشور بود و دکتر لاریجانی از نزدیک با فعالیت آنها آشنا شدند.

نماینده مردم اردکان مجلس با اشاره به رکودشکن بودن برخی پروژه‌های اجرا شده در یزد، گفت: به همین دلیل دکتر لاریجانی با حضور در این پروژه ها خواستار آن شد که شیوه توسعه، کارآفرینی و جلب سرمایه این پروژه ها به عنوان الگویی موفق در کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: رییس مجلس شورای اسلامی همچنین وعده دادند که منابع حاصل از فروش نیروگاه شهید زنبق را پیگیری تا این منابع هزینه انتقال آب به استان یزد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مورد دیگر که رییس مجلس به آن پرداختند را بحث انتقال آب به استان و تصفیه آن عنوان کرد.

وی افزود:همچنین خواسته دیگر ما از ریاست نهاد قانون گذاری، پیگیری اجرای ماده 55 قانون مصوب سال 1392 است، طبق این قانون بخشی از عوارض شرکتهای فولادی و معادن به استانهای صاحب معادن اختصاص می یافت، اما متاسفانه در سال جاری این منابع به حساب خزانه واریز شد، درحالی که محیط زیست، جاده ها و روستاها، آسیب های بسیاری را متحمل می شوند و رییس مجلس شورای اسلامی وعده دادند که این موضوع را پیگیری کنند.

 

 

زارع زاده:قول پیگیری کمبود آب از سوی رئیس مجلس در خانه ملت

دخیل عباس زارع زاده مهریزی نماینده مردم مهریز، بافق، مهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با نتایج سفر دکتر لاریجانی به استان یزد، گفت: کمبودها و خلاء های قانونی در توسعه استان بسیار تاثیرگذار است  و به همین دلیل حضور رییس مجلس شورای اسلامی در هر استانی برای رفع و عبور از تنگنا ها و مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتی کاملا مثبت خواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: رییس قوه مقننه طی این سفر در رابطه با مسایل کم آبی و عدم تعادل در حوزه های انتخابیه راهکارهای خوبی را مطرح کردند که باید در پارلمان پیگیری شود.

وی با اشاره به کمبود آب در استان یزد بیان کرد: حل این معضل و توسعه صنعت و معدن در استان، به ایجاد اشتغال و جلوگیری مهاجرت منتهی خواهد شد و امیدواریم که بتوان با ارایه راهکارهای عملیاتی، به اهداف مورد نظر دست یافت.

 

 

جوکار:شتاب در توسعه استان یزد با وضع برخی قوانین جدید در حوزه اقتصاد

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی  نیز در این ارتباط گفت: خدارا شاکریم که در این سفر، چندین موضوع زیر ساختی و اساسی استان با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح و تصمیمات مثبتی نیز برای برخی از آنها اخذ شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برخی از این مشکلات باید در قانون بودجه و برخی نیز باید در احکام برنامه ششم گنجانده شود که حضور ریاست قوه مقننه در تحقق این مهم اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: وضع برخی قوانین با توجه به مزیت های اقتصادی و ظرفیت های موجود، توسعه استان را شتاب خواهد بخشید و حضور دکتر لاریجانی در یزد می تواند این خواسته ها را محقق سازد.

نماینده مردم مردم یزد و صدوق در مجلس  گفت: خوشبختانه سفر رییس مجلس به استان یزد بسیار پر برکت بود و بسیاری از مشکلات زیر ساختی استان در حضور رییس مجلس مطرح و برای آنها تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.