ID : 32698175
مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد:

نیروهای انقلابی باید رسانه داشته باشند/تولید محتوای فرهنگی برای فضای مجازی؛ یک وظیفه شرعی


مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد گفت: امروز وظیفه همه دلسوزان انقلاب، افراد متعهد و بسیجی است که یک رسانه برای خود داشته باشند، برای آن رسانه کار کنند و فضای مجازی را از محتوای فرهنگی و فکری پر کنند.

به گزارش یزد رسا، مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد در آئین اختتامیه جشنواره مردمی عمار در یزد با ابراز خرسندی از حضور در بین هنرمندان ارزشی استان، گفت: با مطالعه تاریخ مشاهده می‌کنید که تاریخ هنر و تاریخ ادیان با یکدیگر گره خورده است به این صورت که هر جا نامی از هنر به میان آید، پای دین هم در میان بوده و با آغاز و شکل‌گیری دین با هنر همراه بوده است.

احمد پهلوانیان با بیان اینکه اگر بخواهیم تفکر و ارزش‌ها ترویج یابد باید از ابزار هنر استفاده کرد، اظهار کرد: در بسیاری از دانشگاه‌ها دروغ‌هایی را به دانشجویان گفته می‌شود مثل هنر برای هنر، که این جمله اصلاً درست نیست.

وی افزود: هنر می‌تواند یکسری اندیشه‌های متعالی را برای مردم بیان کند و هنرمند کسی است که بتواند مفاهیم عمیق را در یابد و با استفاده از ابزارهای هنر به دیگران عرضه کند، آن زمان هنر تعهد است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد با بیان اینکه رسانه‌ها همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است اذعان کرد: شما اکنون در سراسر دنیا به هر گوشه‌ای که بنگرید می‌بینید که رسانه یکی از ابزارهای همیشگی است و این مثل فضاهای مجازی که زندگی بشر را احاطه کرده شبیه است.

پهلوانیان گفت: امروز وظیفه همه دلسوزان انقلاب، افراد متعهد و بسیجی است که یک رسانه برای خود داشته باشند، برای آن رسانه کار کنند و فضای مجازی را از محتوای فرهنگی و فکری پر کنند و این خواسته مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای است که می‌فرمایند: فضای مجازی را از تولیدات فرهنگی پر کنید؛ و وقتی رهبری امر می‌کنند، می‌شود وظیفه شرعی که باید به آن عمل کرد.

وی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی نیروهای ارزشی در انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و ارزشی تاکید کرد.

پهلوانیان اظهار داشت: جشنواره عمار ویژگی‌های بسیاری دارد که مردمی بودن آن را می‌توان یکی از مهم‌ترین آن‌ها عنوان کرد زیرا نیاز به اقدامات کار دولتی نیست بلکه مردم باعلاقه خود آن را پیش می‌برند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد با تأکید بر اینکه بسیج و نهادهای مردمی نباید در هیچ زمینه‌ای کوتاهی کنند، اضافه کرد: افراد ولایتی و بسیجی باید در هر زمینه‌ای رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند با جدیت به فعالیت بپردازند، مانند اقتصاد مقاومتی که هنوز مشکلاتی و کمبودهایی در آن وجود دارد یعنی هرکجا که حس کردید کاری انجام نمی‌شود وارد شوید که جشنواره عمار یکی از نمونه‌های آتش به اختیار بودن است.

وی همچنین از بسیجیان پایگاه بقیه‌الله(عج) به دلیل اکران فیلم‌های جشنواره عمار تقدیر کرد.

انتهای پیام/ز.ک
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.