ID : 18039746
تاکتیکی که شکست خورد؛

هجمه اصلاحات به شورای نگهبان برای جبران شکست!/«ثبت‌نام حداکثری»هم دردی دوا نکرد


یکی دیگر از اهداف این جریان در پیگیری تاکتیک ثبت نام حداکثری را می توان در منحرف کردن تمرکز و دقت شورای نگهبان تحلیل کرد به صورتی که این شورا با وقت نسبتا محدود خود نتواند صلاحیت ها را به خوبی و با دقت بررسی کند که پس از اعلام صلاحیت ها شکست این تاکتیک نیز عیان شد.

به گزارش یزد رسا، با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس شورای در هیئت های اجرایی و نظارت برخی از اصلاح طلبان نزدیک به جریان فتنه از ادامه مراحل انتخابات باز ماندند.

اصلاح طلبان سراسر کشور از ماه ها قبل در راستای برنامه های خود برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان برای احراز صلاحیت کاندیدای خود تاکتیک های متعددی را در دستور کار خود قرار داده بودند که در این میان تاکتیک ثبت نام حداکثری بسیار مورد توجه قرار گرفت و اصلاح طلبان قصد داشتند با این حربه شورای نگهبان را در موضع ضعف قرار داده و از آب گل آلود ماهی بگیرند.(لینک کامل خبر)

این تاکتیک به حدی در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت که آمار ثبت نام ها در طول عمر 30 ساله انقلاب اسلامی بی سابقه بود به صورتی برای هر کرسی از مجلس بیش از 70 نفر می بایست به رقابت می پرداختند.

اصلاح طلبان در خصوص اجرای این برنامه خود هزاران نفر را در سراسر کشور روانه حوزه های ثبت نامی کردند تا با دست یازیدن به این حربه از فیلترهای شورای نگهبان عبور کنند. در خصوص اهداف این تاکتیک می توان موارد زیر را مورد توجه قرار داد:

1-  بسیاری از اصلاح طلبان با استفاده از این حربه قصد داشتند با مطرح کردن خود به عنوان نیروی فعال عرصه سیاست کشور مطرح کرده و خود را از مرگ سیاسی پس از فتنه 88 رهایی دهند.

2-  یکی دیگر از اهداف این جریان در پیگیری تاکتیک ثبت نام حداکثری را می توان در منحرف کردن تمرکز و دقت شورای نگهبان تحلیل کرد به صورتی که این شورا با وقت نسبتا محدود خود نتواند صلاحیت ها را به خوبی و با دقت بررسی کند که در همین راستا تمهیدات شورای نگهبان در افزایش شیفت های بررسی کننده صلاحیت ها بر این موضوع فائق آمده است.

3-  یکی از مهمترین این اهداف را باید در تلاش اصلاح طلبان برای فشار بر شورای نگهبان از طریق رد صلاحیت های گستره دانست به صورتی که با تاکتیک حداکثری خود شورای نگهبان را زیر فشار قرار دهند تا صلاحیت برخی از اصلاح طلبان را تایید کند که به نظر می رسد این هدف نیز تاکنون راه به جایی نبرده است و بسیاری از اصلاح طلبان حامی فتنه از گردونه انتخابات حذف شده اند.

به طور کلی می توان گفت اصلاح طلبان با طیف وسیع و گسترده عقاید نتوانسته خود را از مرگ سیاسی به واسطه مواضع اشتباه در فتنه 88 خلاص کنند و همین موضوع سبب شده است اصلاح طلبان در آستانه حذف همیشگی از صحنه سیاسی کشور مواجه شوند به صورتی به راحتی می توان آن ها را با اپوزیسیون خارج نشین مقایسه کرد.

از روز گذشته جریان اصلاحات و رسانه های وابسته به این جریان پس از رد صلاحیت برخی از وابستگان فتنه ای این جریان دست به تک شدید علیه این شورای نگهبان زده و قصد دارند با حملات گازانبری به شورای نگهبان این شورا را در موضع ضعف قرار دهند.

آنچه که در این میان حائز اهمیت است طیف گسترده تفکرات در این جریان است که سبب شده است افراد معاند و خارج نشین نیز خود را در این قالب تعریف کنند که این موضع به معنای به یک چوب راندن کلیه افراد در این جریان نیست و افراد واجد شرایط این جریان وجود داشته و دارند که در این انتخابات نیز تایید صلاحیت شده اند.

عصر سیاست/

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.