ID : 10609443
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

هدف از توهین به پیامبر، توقف موج اسلام خواهی در غرب است


دکتر ابویی، خاطر نشان ساخت: هیچ مانعی نمی تواند موج اسلام خواهی در غرب را متوقف کند.امیرالمومنین در این خصوص می فرمایند: «للباطل جولة و للحقّ دولة»، باطل یک حرکت مقطعی دارد اما حق همیشه یک دوره غلبه عمومی فراگیر پر سابقه را داشته است.

به گزارش یزد رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا ابویی در گفت و گو با خبرنگار عصر فرهنگ، در خصوص توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: دشمنی با ادیان الهی سابقه درازمدت دارد. مخالفین حرکت های الهی و انبیا همواره در مقابل جذابیت ها و و حرکات رو به جلوی ادیان از حربه تخریب و ترور شخصیت استفاده می کردند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ابویی، افزود: همان استهزا و تهمت ها و ترور شخصیت ها امروز در قالب کاریکاتور ظاهر شده است. امروز هم مخالفین سعی می کنند با پایین آوردن شان شخصیت های معنوی جلوی حرکت رو به جلوی اسلام را بگیرند تا چنین شخصیت هایی دیگر مثل یک شخصیت الهی جلوه نکنند.

 

این خطیب توانا با اشاره به حملاتی از این نوع که در صدر اسلام علیه پیامبر اعظم صورت می گرفت، اظهار داشت: بردباری و صبر در مسیر حق همیشه پیش برنده اهداف انبیا بوده است. مبارزات انبیا ابتدا در قالب ایستادگی و گذشت از حقوق مسلم خود بوده تا جبهه حق قوام بگیرد. تنها سلاح برنده پیامبر اکرم قرآن و اخلاق و بردباری خودشان بوده و به این ترتیب این نوع تفکر به خارج از مکه صادر شد تا جایی که تمام شهر مدینه بدون هیچ ابزاری و فقط با تبلیغ تبدیل به پایگاه اسلام شد.

 

روحانی برجسته استان، تصریح کرد: اخلاق مداری و نوع رفتار رسول خدا همواره جذابیت خاصی برای عموم داشته است. اسلام نیازی به خشونت ورزیدن ندارد چون گنجینه ای پر بها به نام قرآن دارد که موجب جذب فطرت های پاک می شود. در مقابل عموم مردم رویکرد تبلیغ و انتقال میراث گرانبهای اسلام، که همان اخلاق و مدارا کارساز خواهد بود.

 

دکتر ابویی در مورد هدف چنین حرکاتی بیان کرد: هدف از این حرکات از یک سو جلوگیری از اقبال نسل جوان و مردم به جریانات الهی بوده و از سوی دیگر به منظور التیام حقد و کینه و حسد درونی خودشان انجام می شده است.

 

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد این چنین رفتاری را نتیجه آزادی بی ضابطه در غرب دانست و تاکید کرد: این اهانت ها مختص به پیامبر اسلام نیست و این نشریه نسبت به حضرت مسیح و پاپ و بزرگان دیگر ادیان، به استثنای دین یهود که آن هم به خاطر نفوذ صهیونیزم است، هم همین رویکرد دین ستیزی را دارد. این رویکرد دیگر هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست و نتیجتاً تیشه به ریشه بنیان بشریت و اعتقادات می زند.

 

وی، بیان داشت: البته اسلام در برابر دشمن ستیزه جو و ستمگر که جز زبان زور، نمی داند، به ما دستور می دهد که ظلم پذیر نباشیم و قرآن صریحا دستور می دهد: «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدو الله و عدوكم». با چنین دشمنی باید با تمام قوا جنگید.

 

ابویی با تاکید بر این نکته که نباید با چنین هجمه هایی میدان را خالی کرد، افزود: باید بدانیم که دشمن به جایی رسیده که می خواهد با تمسخر و تحقیر جلوی گسترش و نفوذ اسلام در جهان را بگیرد؛ چرا که سلاح های دیگر آنها تا کنون موثر واقع نشده است. لذا این اهانت ها باید انگیزه امت اسلام در جهت معرفی شخصیت پیامبر عظیم الشان را بیشتر کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابویی، بیان داشت: اهل قلم، رسانه ها و فعالین رسانه ای همه و همه باید با استفاده از امکانات خود، محتوای اخلاقی و محتوای خالصانه پر از صمیمیت اسلام را به همه جهان معرفی کنند تا راه بر کینه توزان بسته شود.

 

دکتر ابویی، اذعان کرد: البته اگر مسلمانان قوی باشند و رتبه های بالای علمی جهان را داشته باشند هرچه قدر هم که دشمن برای هتک حرمت تلاش کند، نتیجه ای بر افکار عمومی نخواهد داشت. تقویت تمام ارکان بازدارنده اعم از نظامی، سیاسی و اقتصادی سبب می شود مردم جهان حساب ویژه ای برای اسلام باز کنند.

 

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد، تاکید کرد: ممکن است این حرکت برخی از اذهان را مشوش کند. ولی قرآن نوید پیروزی اسلام  و سایه انداختن تفکر اسلامی بر همه عالم را داده است. لذا چنین هجمه هایی در سیر حرکت تاریخی گسترش اسلام خدشه ای ایجاد نمی کند چرا که این حرکت، یک حرکت الهی است.

 

ابویی، در پایان خاطر نشان ساخت: هیچ مانعی نمی تواند موج اسلام خواهی در غرب را متوقف کند. تجربه تاریخی ما هم موید این نکته است. امیرالمومنین در این خصوص می فرمایند: «للباطل جولة و للحقّ دولة»، باطل یک حرکت مقطعی دارد اما حق همیشه یک دوره غلبه عمومی فراگیر پر سابقه را داشته است. 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.