ID : 36543924
کارشناس خانواده در گفتگو با یزدرسا:

هدف سند 2030 تضعیف اراده دانش‌آموزان است


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: از منظر این سند هر مقدار بچه‌ها به هوس‌هایشان پاسخ بیشتری بدهند برای آن‌ها مطلوب است چون اراده‌شان ضعیف‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی سجادی‌امین در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در سند 2030 یک‌سری مطالب سلبی وجود دارد یعنی چیزهایی که می‌گویند در آموزش‌های خودتان حذف کنید و یک‌سری مطالب ایجابی وجود دارد یعنی چیزهایی که ما را الزام به آموزش و یاددهی آن‌ها به فرزندان می‌کنند.

وی افزود: برآیند کلی آموزش براساس سند 2030 تربیت فرزندانی می‌شود که متناسب با ارزش‌های ما نیست و متناسب با ارزش‌های غربی است یعنی همان که رهبر انقلاب فرمودند این سند در نهایت فرزندان ما را سربازی برای غرب تربیت می‌کند.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه یکی از نکات سلبی سند 2030 بحث حذف اخلاق و حیا است، اظهار داشت: در اندیشه لیبرال که بر اساس ولنگاری شکل می‌گیرد اخلاق و حیا دیگر عناوین ارزشمندی نیستند و در این نگاه حق همجنس‌بازی جز اصول حقوق بشر محسوب می‌شود.

به واسطه سند 2030 به دنبال ترویج روابط جنسی آزاد هستند

سجادی‌امین خاطرنشان کرد: این سند می‌خواهد اینگونه به کودکان آموزش دهد که یک نوع خانواده هم خانواده همجنس است و حتی در دستورالعمل و برنامه عمل‌شان توصیه کرده‌اند انیمیشن‌هایی ساخته شود تحت همین عنوان و همین مضمون که بچه‌ها هم بپذیرند که یک نوع خانواده هم خانواده همجنس‌گرا است.

وی عنوان کرد: با وجود آنکه میزان مرگ و میر در ایران عوامل متعددی دارد و ایدز به هیچ‌عنوان در رتبه‌های اول نیست و بیماری‌های قلبی و امثالهم در اولویت هستند، اما ایدز و آموزش پیشگیری آن از این حیث برای آن‌ها پررنگ است چون در کنار آموزش مباجث مربوط به ایدز، روابط جنسی آزاد نیز ترویج می‌شود و این فضا طرح می‌شود که اصلا لازم نیست رابطه جنسی تحت حریم خانواده باشد و می‌شود در فضای آزاد باشد فقط باید مراقب باشند که دچار بیماری نشوند.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده اضافه کرد: از موارد دیگر این است که ما باید گزارش سالانه بدهیم که چقدر اینترنت بدون فیلتر در اختیار کودکان و فرزندان قرار داده‌ایم؛ یا مثلا تأکید شده که آموزش جنسی به صورت مختلط صورت بگیرد به‌طوری‌که در برخی برنامه‌های عمل آمده که آموزش برخی مسائل باید با حضور جنس مخالف دانش‌آموزان باشد.

سجادی‌امین اضافه کرد: نکته دیگر در رابطه با این سند، ضدیت آن با تشکیل خانواده است؛ طبق این سند ازدواج دختر و پسر که به 18 سال نرسیده‌اند ممنوع است اما در عین حال می‌گویند بچه‌هایی که در سنین ابتدایی هستند باید با وسایل ضدبارداری آشنا بشوند یعنی در حقیقت این‌ها انگار مشکل‌شان با اصل ازدواج و شکل‌‎گیری خانواده است. البته تناقض دارند از یک طرف می‌گویند ازداوج زیر 18 سال ممنوع است و از طرف دیگر اصرار بر این دارند که کودکان را در سنین پایین وارد مسائل جنسی کنند.

می‌خواهند اراده دانش‌آموزان را ضعیف کنند

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مباحث مهم در رابطه با سند 2030 بها دادن به هوسرانی است، اظهار داشت: از منظر این سند هر مقدار بچه‌ها به هوس‌هایشان پاسخ بیشتری بدهند برای آن‌ها مطلوب است چون اراده‌شان ضعیف‌تر می‌شود و اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند برای غرب سرباز درست می‌کنند، نکته مهمش همین است که افرادی که به سند 2030 پایبند می‌شوند در حقیقت اراده‌شان ضعیف‌تر می‌شود چراکه غوطه‌ور در شهوات می‌شوند و دیگر نمی‌توانند با قدرت‌های استبکاری مقابله کنند و عبد و ذلیل آن‌ها خواهند شد و روحیه مقابله با ظلم و روحیه جهاد و شهادت در این‌ها از بین می‌رود.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: لذا می‌بینیم که در سند 2030 به مباحث مربوط به همجنس‌بازی و هوی و هوس دامن زده می‌شود؛ البته اسلام هم قائل به سرکوب غریزه جنسی نیست بلکه چیزی که مهم است بحث وحشی‌گری جنسی است و چیزی که ممنوع است هوا و هوسی است که افراد گرفتارش می‌شوند و بدون هیچ مرز و محدودیت و تعهدی بخواهند با دیگران رابطه داشته باشند.

سجادی‌امین خاطرنشان کرد: در روابط جنسی آزاد کسی که همیشه آسیب می‌بیند زن است، اما در نگاه دینی مرد همیشه به زن و همسرش متعهد می‌شود و با تشکیل خانواده باید حقوق همسرش را رعایت کند؛ این در حالی است که در روابط آزاد و نامشروع کسی که در نهایت ارزش و هستی‌اش را وسط می‌گذارد و چیزی هم به دست نمی‌آورد زن است.

می‌خواهند کشور با هزینه خودش برایشان سرباز درست کند

وی با بیان اینکه یک‌سری موارد هم در سند 2030 جنبه ایجابی دارد که آن آموزش‌هایی متناسب با اندیشه‌های غربی و لیبرالی است، بیان کرد: برنامه‌شان این است که برنامه عملی را برکشورها از جمله کشور ما تحمیل کنند که کشورمان با بیت‌المال و هزینه شخصی خود کشور ایدئولوژی را به کودکان و دانش‌آموزان منتقل کند و آن‌ها را طوری تربیت کند که برای غرب سرباز درست کرده باشیم.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده افزود: آن‌ها می‌گویند حتی درس اخلاقی هم که قرار است به بچه‌ها داده شود باید بر اساس اومانیسم باشد و در این چارچوب است که سقط جنین، روابط نامشروع، حق خودکشی و ... به رسمیت شناخته می‌شود؛ تحت عناوین زیبا مثل آموزش رهایی‌بخش مسئله‌ای چون خودارضایی را به بچه‌ها آموزش می‌دهند که در اسلام مورد نهی و حرمت و گناه شمرده شده است.

سجادی‌امین گفت: نکته دیگری که آن‌ها ترویج می‌کنند بالا بردن فاصله سن بلوغ و سند ازدواج است؛ قاعدتا در این فاصله باید برنامه‌ای باشد یا خویشتن‌داری جنسی را باید توصیه کنیم که این درست است اما بعدش باید ازدواج باشد. ما توصیه نمی‌کنیم در همه جا قبل از 18 سالگی ازدواج صورت بگیرد اما بالاخره اگر برای پسر و دختری مصلحت‌شان این بود که زودتر از 18 سال هم ازدواج کنند نباید این محدودیت ایجاد شود، اما آن‌ها تأکید می‌کنند که زنان قبل از 18 سال نباید ازدواج کنند، در عین حال برای روابط آزاد جنسی هیچ محدویتی قائل نمی‌شوند و حتی تعلیم و آموزش هم می‌دهند.

در بسیاری از ایالت‌های خود آمریکا هم این سند اجرا نمی‌شود

وی عنوان کرد: طبق برخی از آمارها از بین 50 ایالت آمریکا بیش از نیمی از آن‌ها بجای آموزش جامع جنسی که در سند 2030 مورد تأکید واقع شده، آموزش خویشتن‌داری جنسی را مطرح می‌کنند، اما در این سند به بحث آموزش جامع جنسی که می‌رسد در برنامه عمل و سند پشتوانه‌اش دیدن فیلم‌های پورن، کمک به تخیل جنسی بچه‌ها است که آموزش کتاب‌هایی مانند «لک لکی در کار نیست»، «اعضای خصوصی من» «برخی رازهایی که باید فاش بشود» و امثال این‌ها در همین راستا است که در این قالب‌ها دارند مسائل جنسی را به بچه ها آموزش می‌دهند.

این کارشناس خانواده یادآور شد: البته باید توجه کنیم که ما در نگاه دینی آموزش جنسی و به تعبیر دقیق‌تر تربیت جنسی برای کودک و نوجوان داریم اما برای آن، دو تا متغیر مهم شرط است: یکی محتوای آموزشی که چه چیزی را می‌خواهیم آموزش دهیم و دوم سن کودک و نوجوان؛ بچه‌ای که هنوز این میل‌ها در او رشد پیدا نکرده، آموزش‌های جلوگیری از بارداری و امثال این‌ها در این سنین مفید نیست. در این سنین باید مسائلی آموزش داده شود که موجب جلوگیری از آزار و اذیت فرزندان شود و امثال این‌ها؛ در واقع حریمی برای بچه‌ها طراحی و قدرت نه گفتن را در آن‌ها تقویت کنیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.