ID : 17373523
کارشناس مسائل سیاسی در یزد:

هراس استکبار از موج گرایش به تشیع؛ علت کشتار مردم نیجریه است


کارشناس مسائل سیاسی استان یزد گفت: چرایی کشتار مردم نیجریه توسط ارتش تحت نفوذ استکبار نیجریه؛ به افزایش روز به روز شیعیان در این کشور بر می گردد.

به گزارش یزد رسا، کارشناس مسائل سیاسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد ندا در خصوص حوادث اخیر و جنایات هولناک ارتش نیجریه علیه شیعیان نیجریه گفت:  نیجریه یکی از کشورهای مهم  و استراتژیک آفریقا و جزء 10 کشور نفتی عضو اپک است.

مهدی تقوایی با بیان اینکه چرایی کشتار مردم نیجریه توسط ارتش نیجریه، به افزایش روزافزون شیعیان در این کشور بر می گردد اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جمعیت شیعیان در نیجریه کمتر از 500 نفر بوده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل حنبش اسلامی با رهبری شیخ الزکزاکی که از شاگردان امام خمینی(ره) و مریدان مقام معظم رهبری در نیجریه هستند جمعیت شیعیان که بیشترآنان سبقه مسیحیت داشتند افزایش یافت.

وی افزود: براساس گزارش فرانسوی ها  در سال 2008 جمعیت شیعیان نیجریه از 500 نفر به 7 میلیون نفر رسید که این یک زنگ خطر برای مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان محسوب می شود.

مدیر کل سیاسی سایق استاندار یزد اذعان کرد: دولت نیجریه به واسطه رابطه گسترده ای که با آمریکا و اسرائیل داشته و دارد باعث تشدید هجمه ها و حملات بر علیه شیعیان شده است.

تقوایی گفت: استکبارستیزی، استقلال طلبی و تفکر ضد صهیونیستی شیعیان و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در تغییر معادلات جهانی به ضررغرب،  باعث افزایش احساس خطر مثلث شوم استکبار و صهیونیسم علیه رشد جمعیت شیعه در نیجریه شده است.

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد افزود: استکبار می خواهد شیعیان نیجریه را مجبور به واکنش و آنان را وارد تنش و درگیری کنند تا غربی ها به راحتی آنها را مانند حزب الله لبنان، یمن، عراق و سوریه وارد لیست گروه های تروریستی نموده تا به راحتی  با آنان وارد جنگ شوند  لذا تدبیر شیخ زکزاکی و وارد درگیری نشدن با ارتش نقشه های آن ها رو نقش بر آب کرد.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.