ID : 17213005
امام جمعه بخش بهمن مطرح کرد

هشدار رهبری به جوانان غرب؛ نسبت به حمایت حاکمان خود از رژیم‌های کودک کش


امام جمعه بخش بهمن در تبیین نامه های رهبری به جوانان غربی، گفت: هدف ایشان از نگارش نامه ها، دعوت برای شناخت بی‌واسطه اسلام می باشد، چرا که قشر جوان نسبت به دیگران تاثیرپذیر هستند و امید به تغییر در آنها بیش از دیگر اقشار جامعه است.

به گزارش یزدرسا به نقل از  سرو ابرکوه، در تاریخ دوم بهمن ماه سال 1393 ، در پی حوادث ضد اسلامی و توهین رسانه های فرانسوی که در کشور فرانسه رخ داد، رهبر معظم انقلاب پیام مهمی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی صادر کردند. متن کامل نامه را در اینجا می توانید بخوانید.


همچنین در روز گذشته برای دومین بار ایشان در نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی تأکید کردند: واکنش‌های عجولانه علیه مسلمانان اروپا به ‌بهانه مقابل با تروریسم کینه‌ها را افزایش خواهد داد. برای خواندن متن کامل دومین نامه مقام معظم رهبری اینجا را کلیک کنید.


در همین راستا، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده امام جمعه بخش بهمن در گفتگو با سرو ابرکوه، در خصوص اهمیت این نامه ها، اظهار کرد: هدف مقام معظم رهبری در نامه‌ اول رهبر انقلاب به جوانان غربی، درخواست و دعوت برای شناخت بی‌واسطه از اسلام بود.


حجت الاسلام علیزاده افزود: اما به نظر می‌رسد هدف از نگارش نامه‌ی دوم، یادآوری دو نکته‌ باشد: اول اینکه تروریسم، درد مشترک جهان اسلام و غرب است. دوم اگرچه افراط‌گرایان اسلامی حادثه‌ی تروریستی پاریس را رقم زدند، اما همین گروه‌های افراطی توسط قدرت‌های غربی به‌خصوص «آمریکا» ایجاد و تقویت شدند.


وی تصریح کرد: لذا توجه اصلی مقام معظم رهبری به پدیده شوم تروریسم و حمایت سردمداران غرب از گروه های تروریستی مانند داعش است. به همین دلیل ایشان با اشاره به دو کانون خشونت یعنی (وهابیت و رژیم صهیونیستی) مردم غرب را با این سوال مواجه کردند: که چرا حاکمان به اصطلاح دموکراتیک و آزادی خواه شما از یک حکومت قبیله ای و مرتجع به نام عربستان و رژیم سراسر جنایت و کودک کش اسراییل حمایت می کنند؟


امام جمعه بخش بهمن، با توجه به اهمیت بالای زمان نامه ها و اینکه خطاب به جوانان غربی نوشته شده است، گفت: اولا قشر جوان به طور کلی تاثیرپذیری بالاتری نسبت به دیگران دارند و امید به تغییر آنها بیش از دیگر قشرهای جامعه است.


این مقام مسئول عنوان کرد: ثانیا رهبر انقلاب به خوبی می‌دانند که دانشگاهیان و نخبگان غربی، اغلب به فساد کشیده شده‌ و به ابزاری برای تولید رضایت از سیستم کنونی تبدیل شده‌اند. ثالثا جوانان غربی در دوران کنونی از خلاء وابستگی ناشی از بحران اقتصادی و نیز خلاء معنوی بسیار رنج می برند.


علیزاده بیان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در نامه خود، پیدایش افراطی گری و تروریسم را نه عقيدتي و نه برخواسته از مذهب مي دانند. بلکه ایشان اين پديده را حاصل استعمار، لشكركشي و تجاوز غرب به كشورهاي اسلامي، در ساليان طولاني توسط قدرت هاي بزرگ با حمايت هاي آمريكا و برخورد دوگانه كشورهاي غربي با اين پديده مي دانند. لذا در این زمینه جوانان را به داشتن تحليل جامع دعوت مي كنند.


وی در پایان با اشاره به راه حل مقام معظم رهبری، جهت برون رفت از بحران افراطي گري، تاکید کرد: اولا باید مشكلات به وجود آمده، ريشه يابي شود و ثانیا با درك درست از علل و ريشه ها، ایشان هشدار می دهند؛ واكنش هاي تند و عجولانه صورت نگیرد، که نه تنها بحران ها را حل نمي كند، بلكه موجب تشديد و تعميق آن مي شود.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.