ID : 9215738
همایش شیرخوارگان حسینی تفت به روایت تصویر

همنوا با مادر داغدار دشت نینوا؛ لالای علی جان، بخواب عزیز مادر در تفت پیچید +تصاویر


این همایش با یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچک ترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) تفت برگزار شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت؛ پنجشنبه شب ساعت 12 بود، دوربین خود را تنظیم می کردم تا برای عکس گرفتن از همایش شیرخوارگان حسینی که امروز برگزار می شد، آماده باشد.

لحظه شماری می کردم تا صبح شود، ساعت 8 صبح به عشق شش ماهه امام حسین(ع) به طرف حسینیه امام(ره) رفتم، ورودی حسینیه یکی از دوستان را دیدم همین که هم صحبت شدیم، گفت امسال نمی گذارند، به همایش بروی، مراسم ویژه خواهران است.

همین که شنیدم دلم ریخت، نه بخاطر اینکه نمی توانم عکس بگیرم به این دلیل که هر سال که به این همایش می آمدم حالم عوض می شد.

آخر شیرخوارگان کوچک و بزرگ را که می بینی و با روضه هایی که درباره شیرخواره امام حسین(ع) برایت خوانده اند کنار هم می گذاری، مظلومیت حسین(ع) را می فهمی، وقتی می گویند «تلظی» از ته جان میسوزی!

آخر کیست این باب الحوائج کوچک؟ کیست این شش ماهه ای که با دستان کوچکش گره های بزرگ را می گشاید؟ کیست این طفلی که آدم را منقلب می کند؟

به گزارش خبرنگار صبح تفت، همایش پرشور شیرخوارگان حسینی همزمان با نخسین جمعه محرم و ششمین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر، در شهرستان تفت برگزار شد.

 این همایش با یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچک ترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) تفت برگزار شد. 

در این همایش مادران دلسوخته حسینی با بستن سربندهای سبز «یا علی اصغر (ع)» و خواندن «لالایی» همنوا با مادر داغدار دشت نینوا، شهادت مظلومانه طفل شش ماه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به سوگ نشستند.

روایتگری روز عاشورا، وعظ، سخنرانی و مداحی و نوحه خوانی از جمله برنامه های این همایش بود.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.