ID : 38860346
مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد:

هنرمندان به جای الگوهای غربی از شهید سلیمانی در آثارشان استفاده کنند


مهرابی مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد گفت: هنرمندان به جای الگوهای غربی از شهید سلیمانی در آثارشان استفاده کنند.

عالیه مهرابی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه هنر همیشه به دنبال زیبایی و مجال پرداختن به آن است، گفت: بالاترین وجه زیبایی کمال انسانی است، چیزی که در سبک و سیره زندگی سپهبد شهید قاسم سلیمانی دیده شد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که شهید سلیمانی یک مکتب است، این مسائل نشان‌دهنده به کمال رسیدن در تمام ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار بود.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد با تأکید بر اینکه هنر و ادبیات برای اینکه بتواند خود را به ساحت زیبایی کند، می‌تواند به یکی از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی بپردازد، افزود: باید گفت که این ابعاد وجودی سردار دل‌ها یک سبک زندگی است که جای خالی آن در این هجمه شبیخون فرهنگی که دشمن از طریق آثار هنری مثل فیلم در جامعه وارد ساخته به‌شدت احساس می‌شود.

وی اعلام کرد: امروز این سبک و سیره زندگی سردار سلیمانی به‌عنوان مکتبی سرشار از زیبایی برای پرداختن و زندگی نسل جوان کشور بسیار احساس می‌شود که هنرمندان باید به‌صورت جدی در این عرصه ورود کنند.

مهرابی با اشاره به اینکه امروز ما در آثار هنری و بازی‌های رایانه‌ای به جای استفاده از الگوهای غربی می‌توانیم از سردار سلیمانی به‌عنوان قهرمان جهان اسلام بهره‌مند شویم، اظهار داشت: شخصیت شهید سلیمانی یک شخصیت هنری است چون سرشار از زیبایی بوده و این مسئله در تمام عرصه‌ها خود را نشان می‌دهد.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد با بیان اینکه ما در شخصیت این شهید عزیز دافعه و جاذبه، رأفت و قدرت، صبر و خشم را باهم می‌بینیم، اظهار داشت: سردار سلیمانی در مقابل با دوستان جاذبه ولی در مقابل دشمن دافعه داشت، رأفت را با دوستان و قدرت و شوکت و جاذبه را در مقابل دشمنان داشت و همچنین خشم در مقابل دشمن و صبر و مهر را در مقابل فرزندان شهدا با خود همراه می‌کرد و همین پارادوکس‌ها سبب شده که یک شخصیت هنری بسیار خوبی از شهید سلیمانی در مقابل هنرمندان قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه مکتب سلیمانی مکتب سرشار از زیبایی است، افزود: با توجه به اینکه هنر هم به دنبال زیبایی است باید به این مکتب زیبا بپردازد.

مهرابی با اشاره به اینکه ولایتمداری و شهادت‌طلبی ازجمله ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، اذعان داشت: این مکتب بر خواسته از عاشورا و فرهنگ حسینی است که توانسته در مقابل دشمن باقدرت قد علم کند و دشمن را در تمام عرصه‌ها ناامید و با شکست مواجه سازد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.