ID : 2996280
معاون فرماندار میبد:

هنرمندان میبد تلاششان را برای بالا بردن نشاط مردم به کار گیرند


معاون فرماندار میبد گفت: از هنرمندان می خواهیم که این مسئله را ریشه یابی کنند و با برنامه ریزی و همکاری مسئولین تمام سعی و تلاششان را در زمینه بالا بردن شادی و نشاط مردم به کار گیرند.

به گزارش یزد رسا به نقل از میبد خبر، اولین جلسه هنرمندان با مسئولین میبد در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » در سالن کنفرانس فرمانداری میبد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیدمحسن فلاح معاون فرماندار میبد اظهار داشت: این جلسه به موضوع نشاط و شادابی در عرصه فرهنگ و هنر اختصاص دارد چرا که نشاط و شادابی برای مردم یک امر ضروری است.

وی افزود: سطح افسردگی در میبد بالاست و از هنرمندان می خواهیم که این مسئله را ریشه یابی کنند و با برنامه ریزی و همکاری مسئولین تمام سعی و تلاششان را در زمینه بالا بردن شادی و نشاط مردم به کار گیرند.

هنردوست سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه خاطرنشان ساخت: میبد دارای زمینه فرهنگی و هنری بالایی است. این شهرستان بعد از مرکز استان در زمینه هنر سرآمد است. در تئاتر حرفی برای گفتن دارد و حتی در زمینه خوشنویسی مقام های خوبی در کشور دارا است.

وی اضافه نمود: در زمینه موسیقی، امکان آموزش به صورت خصوصی در شهرستان وجود دارد. میبد در  رشته های گرافیک، نقاشی و انیمیشین حرف برای زدن دارد.

در ادامه این جلسه برخی از هنرمندان نیز دغدغه های خود را مطرح کردند. اکثر هنرمندان مشکلات مالی را از مشکلات خود برشمردند. کم توجهی به هنرمندان نیز از گلایه دیگر آنها در این جلسه بود.

فلاح یکی از روانشناسان میبدی نیز در این جلسه گفت: مسئولین باید به قدرت هنر پی ببرند. برای حل مشکلات دست نیاز به سوی هنرمدان دراز کنند.

وی ادامه داد: تمام دنیا برای انتقاد، از هنر استفاده می کنند. آغوش مردم برای هنر باز است. مردم تشنه هنر هستند. ما باید گلوگاه را پیدا کنیم. قدر هنرمندان را بدانیم. چرا ما به دنبال خیرین می رویم ولی دنبال هنرمندان نمی رویم.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.