ID : 8813705
آیت‌الله آملی لاریجانی:

هیچ محدودیتی برای حضور زنان در شورای نگهبان نیست/بزرگنمایی فساد توسط روزنامه های زنجیره ای غیرمنصفانه است/دستور برخورد با متخلفین


رئیس قوه قضائیه با رد گزارش دبیرکل سازمان ملل در محکومیت عدم حضور زنان در مسئولیت‌های اجرایی گفت: چطور تا به امروز زنان در مسئولیت‌هایی همچون ریاست‌جمهوری آمریکا و دبیرکل سازمان ملل حضور نداشتند.

به گزارش یزدرسا به نقل از «نسیم»، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مراسم گرامیداشت تاسیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تبریک عید غدیر گفت‬‫:در طول این 33 سال از فعالیت سازمان بازرسی کل کشور این سازمان راه خودش را با همت والای مسئولانش بخصوص روسای خود پیموده است‬.

 


وی با بیان اینکه قانون اساسی مهم ترین سندی است که برای سازمان بازرسی کل کشور شان قائل شده است،‌افزود: اصل 174 قانون اساسی به تاسیس این سازمان پرداخته است که بر اساس آن نظارت قوه قضائیه نسبت به اجرای صحیح قوانین مفروض گردیده است‬.

 


رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به اینکه اصل نظرات از اصولی است که نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا مطرح است، تصریح کرد: این اصل بخصوص در دنیای امروز که حسن اجرای امور و انطباق قوانین تخصصی بوده بیشتر نمایان است.

 


‫وی افزود: امروزه هیچ تردیدی نداریم که اصل بازرسی و نظارت شان بسیار بالایی دارد و برای صیانت از نظام لازم است سازمان بازرسی کار خودش را به نحوی انجام دهد تا دستگاه بدانند که کارش سیاسی نبوده بلکه فنی و نظارتی بوده است.

 


آیت الله لاریجانی ضمن رد گزارش دبیرکل سازمان ملل در محکومیت عدم حضور زنان در مسئولیت های اجرایی و شورای نگهبان اظهار داشت: چطور تا به امروز زنان در مسئولیت‌هایی همچون ریاست‌جمهوری آمریکا و دبیرکل سازمان ملل حضور نداشتند، حرف های آنها در خصوص محدودیت زنان در عضویت شورای نگهبان کذب بوده چون هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 


وی تصریح کرد: بزرگنمایی فساد از سوی رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای غیرمنصفانه و غیرحق بینانه است و به دادستان تهران دستور دادم تا تمام این عملکردها را رصد کند و با متخلفان برخورد کند.

انتهای پیام/ص

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.