ID : 17382763
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاتم:

هیچ مورد قطعی به آنفولانزا در شهرستان خاتم ثبت نشده است


رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاتم گفت: تا کنون هیچ مورد قطعی به آنفولانزا در شهرستان مشاهده و ثبت نشده است.

به گزارش یزدرسا، دکتر موسوی در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا، اظهار داشت: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی می توانند از شیوع سرماخوردگی فصلی و آنفولانزا در این شهرستان پیشگیری کنند.


وی در خصوص اقدامات مرکز بهداشت شهرستان در زمینه اطلاع رسانی این بیماری، خاطر نشان کرد: در زمینه اطلاع رسانی این بیماری تا کنون جلسات مشترکی را با مسئولین، مدیران و پرسنل بیمارستان برگزار کرده ایم که در این جلسات بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان تاکید شده است.

رئیس مرکز بهداشت خاتم با اشاره به علائم بیماری آنفولانزا، گفت: علائم این بیماری شامل تب، سرفه، سردرد، درد عضلانی در تمام بدن، آبریزش از بینی و چشم، تهوع و استفراغ و بی اشتهایی می باشد.

موسوی گفت: علایم تمام انواع بیماری آنفولانزا و سرما خوردگی مشابه است و معمولاً انواع آن تفکیک نمی‌شود که تشخیص نوع آن مستلزم آزمایش است.


وی افزود: این بیماری به شدت مسری است، به همین دلیل باید در محیط های شلوغ مانند مدارس و مهدکودک ها با رعایت نکات بهداشتی از شیوع آن جلوگیری بعمل آید.

 

دکتر موسوی به راه های انتقال بیماری آنفولانزا اشاره و بیان داشت: این بیماری از طریق قطرات آلوده ای است که در طی سرفه و عطسه بیمار در هوا انتشار می یابد و وارد دستگاه تنفس فرد سالم می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مواردی در شهرستان به آنفولانزا گزارش نشده است، افزود: تعدادی بیمار به‌دلیل داشتن علائمی شبیه سرما خوردگی و آنفولانزا در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند اما هیچ مورد تایید شده از نوع آنفولانزای جدید H1N1 وجود ندارد.


وی افزود: دست دادن و بوسیدن فرد بیمار و استفاده از لوازم شخصی بیمار نیز از دیگر راههای انتقال بیماری است.


وی پیشگیری از این بیماری را مهم عنوان و خاطر نشان کرد: در زمینه پیشگیری مهمترین نکته رعایت اصول بهداشتی و فاصله گرفتن از بیماران است.
 

انتهای پیام//




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.