ID : 12820926
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد:

واحدهای نیروگاهی جدید به شبکه برق استان یزد افزوده می‌شود


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد از افزوده شدن واحدهای نیروگاهی جدید به شبکه برق استان یزد خبر داد.

به گزارش یزد رسا به نقل از فارس، محمدحسن صباغ‌زادگان،‌ بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیریت مصرف برق با حضور صنایع بزرگ استان با بیان اینکه استان یزد با توجه به نوع مصرف برق، یک استان صنعتی محسوب می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون 70 درصد انرژی برق استان یزد توسط صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای تامین برق پایدار برای صنایع استان یزد به ویژه در ایام تابستان که اوج مصرف برق در استان یزد است به کار گرفته‌ایم اما امیدوار به همکاری صنایع استان نیز هستیم.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه روزهای پیش‌رو و فرا رسیدن فصل تابستان، روزهای پرمصرف برق استان است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه صنایع بزرگ استان یزد سهم بالایی در مصرف انرژی برق دارند، در زمان افزایش مصرف با برق منطقه‌ای استان همکاری کنند.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری‌های دو جانبه، بتوانیم برق پایدار به ویژه در ایام تابستان هم برای مردم و هم برای صنایع استان یزد تامین کنیم.

 

صباغ‌زادگان یادآور شد: در سال گذشته، اوج مصرف برق در استان یزد به هزار و 180 مگاوات رسید که همه این میزان در استان تامین شد.

 

وی با بیان اینکه رشد مصرف برق در کشور حدود شش درصد بوده است، ادامه داد: در استان یزد، رشد مصرف برق 10  درصد بوده اما به نظر می‌رسد امسال این میزان افزایش بیشتری پیدا کند که امیدواریم بدون مشکل و چالش از زمان‌های اوج مصرف برق عبور کنیم.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، قدرت برق نصب‌ شده نیروگاهی در استان یزد را 2 هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: نیمی از این میزان توسط بخش دولتی و نیم دیگر توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش میزان تولید برق در استان عنوان کرد: دو واحد نیروگاهی جدید به نام‌های واحد نیروگاهی سرو و واحد نیروگاهی شیرکوه به شبکه برق استان یزد اضافه خواهد شد.

 

مدیرعامل برق منطقه‌ ای یزد، پیک مصرف در سال جاری را حدود هزار و 300 مگاوات پیش‌بینی کرد و افزود: امیدواریم با اعمال مدیریت مصرف و تعامل با مشترکان و اجرای برنامه ‌های ذخیره عملیاتی و برنامه‌‌ریزی تعمیرات صنایع در زمان پیک‌ بار، بدون هیچ مشکلی برق استان را تامین کنیم.

 

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سطح کشور 400 ساعت مشکل پیک بار داریم، تاکید کرد: میزان مصرف به ویژه از سوی صنایع بزرگ باید مدیریت شود.

 

ابوالفضل اسدی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات هم‌اندیشی بتوانیم مدیریت مصرف برق را در استان یزد نهادینه کنیم.

 

در این نشست از شرکت‌های فولاد آلیاژی و فولاد یزد برای اجرای طرح ذخیره عملیاتی تابستان 93 و ذوب و روی بافق، سیمان تجارت مهریز، گندله‌سازی اردکان، فولاد زرفام برای طرح تعطیلات و تعمیرات تابستان 93 و مجتمع صنعتی معدنی چادرملو برای اجرای دو طرح مذکور تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

منبع:فارس

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.