ID : 36781706

واکنش محیط زیست یزد به نصب سر ۲ حیوان ارزشمند در محیط زیست اردکان


اداره کل محیط زیست استان نسبت به نصب دو سر کل و بز در محیط زیست اردکان واکنش نشان داد.

به گزارش يزدرسا، روز گذشته تصویری از نصب سر دو کل و بز(قوچ و میش) در اداره محیط زیست شهرستان اردکان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و مطالب مختلفی در این زمینه از سوی اطراف مختلف بازنشر داده می‌شد.

این تصویر و مطالب پس از آن سبب شد که انقادهای بسیار زیادی به محیط زیست اردکان و اداره کل استان یزد صورت گیرد و افراد زیادی از این اقدام محیط زیست گلایه کنند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان یزد در این رابطه با تایید نصب سر این دو گونه ارزشمند جانوری در شهرستان اردکان اظهار داشت: این گونه‌ها مربوط به کشف شکار غیرمجاز و یا تلف شدن جانوران است.

وی تصریح کرد: در این حوزه با توجه به اینکه امکان دارد در آینده این گونه‌ها کمیاب و منقرض شوند، با اقداماتی زمینه حفظ ظاهر این حیوانات فراهم می‌شود و در موزه مربوطه نگهداری می‌شود.

حدادیان با تاکید بر اینکه محیط زیست اردکان فاقد فضایی به عنوان موزه برای نگهداری این موارد است خاطرنشان کرد: در مرکز استان این جانوران در موزه تخصصی که داریم نگهداری می‌شود ولی در شهرستان اردکان به دلیل عدم وجود موزه، سر این حیوانات در داخل اداره نصب شده است.

مدیرروابط عمومی محیط زیست استان یزد با تاکید بر اینکه محیط زیست توجه بسیار ویژه‌‌ای نسبت به حفاظت از گونه‌های جانوری دارد خاطرنشان کرد: نگهداری سر و یا بدن این حیوانات هم با توجه به اینکه آنها تلف شده‌اند، برای این است که بتوانیم در راستای معرفی این گونه‌های مهم و همچنین حفاظت آن برای آیندگان است.

انتهاي پيام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.