ID : 26354462
خطیب نماز جمعه هرات:

وحدت زمینه­ ساز دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی است/پیگیری حوادث یمن مهمترین موضوع جهان اسلام


خطیب نماز جمعه هرات گفت: وحدت و یکپاچگی امت مسلمان زمینه­ ساز دستیابی به تمدن اسلامی است.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه اول نمازگراران را به رعایت تقوا الهی سفارش و توصیه کرد.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی اظهار داشت: مهمترین شاخص اصلی تقوا انس با قرآن کریم است.

محمودی گفت: رسالت بزرگ انقلاب اسلامی احیای قرآن کریم و رساندن پیام این کتاب بزرگ آسمانی به جهانیان است.

وی با گلایه از مسلمانان برای درک نکردن جایگاه ویژه قرآن در تمام زمینه هاخاطر نشان کرد: متاسفانه مسلمانان اکنون زیاد به قرآن اهمیت نمیدهند و همه چیز را باور دارند به غیر از این کتاب آسمانی و ما باید بدانیم که علاج همه دردهای اقتصادی فرهنگی و اجتماعی با قرآن و عمل کردن به آن درمان خواهد شد.

محمودی افزود: کفار در عمل به قرآن نسبت به ما مسلمانان جلوتر هستند و در سیاست های دفاعی بر طبق دستورات قرآنی برای خودشان بازدارندگی ایجاد کرده اند.

امام جمعه موقت هرات اظهار داشت: اگر مسلمانان و نظریه پردازان قرآنی در عمل به قرآن رودربایستی را کنار بگذارند وبا  شجاعت عمل کنند حقیقتا نبض قدرت جهان را در دست خواهند گرفت.

وی افزود: برای مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باید جوانان را با قرآن مانوس و با تقویت اعتقادات ایمانی آنان جلوی هر گونه آسیب های اجتماعی را بگیریم.

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم با ذکر مطالبی درباره دهه فجر اظهار داشت:  ظهور صغری با پیروزی انقلاب اسلامی به وقع پیوست و ما اکنون منتظر ظهور کبری هستیم.

محمودی با اشاره در پیش بودن دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: ما باید قدر این انقلاب را بدانیم، انقلاب ما حادثه بزرگی بود که حضرت امام (ره) آن را انفجار نور دانست.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: تا زمانیکه ملت در خط امام و رهبری حرکت کنند و همراه و یاور ولی فقیه باشند به این مملکت آسیب نخواهد رسید و انقلاب ثابت قدم و استوار در راه خود قدم برخواهد داشت و پرچم را به صاحب پرچم امام زمان (عج) تحویل خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت و یکپاچگی امت مسلمان زمینه­ ساز دستیابی به تمدن اسلامی است، افزود: با وجود آمدن حکومت مقتدر می­توان تمدن و فرهنگ اسلامی را به تمام نقاط جهان گسترش داد؛ اما تفرقه میان مسلمانان مانع از گسترش تمدن اسلامی در جهان می­شود.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: این روز را به تمام پرستاران زحمت کش تبریک عرض میکنم و امیدواریم یک روز با تحول در سبد غذایی مردم شاهد کاهش بیماری در کشور باشیم.

محمودی درقسمتی دیگرازخطبه ها به حوادث غمبار یمن پرداخت وخواستار واکنش جدی جهان اسلام دراین راستا شد.

وی به برکات انقلاب اسلامی درحوزه حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی دردوران جنگ تحمیلی اشاره واظهارداشت: برای اولین باردرتاریخ سیاسی معاصر ایران یک وجب ازخاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار نشد.

خطیب موقت هرات در پایان ضمن دعوت مردم به شرکت در مراسم گرامیداشت دهه فجر و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن از آتش‌نشان‌هایی که در حادثه پلاسکو جانفشانی کردن و همچنین افرادی که با شجاعت و ایثار کار سنگین آوار برداری و شناسایی پیکرهای شهدا را انجام دادند تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ک

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.