ID : 10510392
هموطن اهل تسنن:

وحشت دولتمردان غربی از اسلام، وهابیت و داعش را به وجود آورد/ لزوم حراست و پاسداری هوشمندانه مسلمانان جهان،از اتحاد وهمدلی خود


گرایش جوامع غربی به دین مبین اسلام و خنثی شدن توطئه های مختلف دشمنان علیه آن، ایده به وجود آوردن وهابیت و داعش را در دولتمردان غربی پدید آورد و امروزه «داعشیان» با افراطی گری و نمایش چهره ای خشن از اسلام و «وهابیون» با تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی در حال انجام ماموریت خویش هستند.

به مناسبت میلاد با سعادت پیام آورمهربانی حضرت محمد(ص) و هفته وحدت برآن شدیم تا پای صحبت های یک هموطن اهل تسنن بنشینیم. 

اینک گفتگوی صمیمی با این هموطن عزیزرا بخـوانـــــــــــــــــید؛

 

سعدون عزیزی در سال 1360در شهرستان بانه استان کردستان، در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.  پس از پایان مقطع ابتدایی به تحصیل علوم دینی  پرداخت و به علت مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شد.

عزیزی در سال 1383 ازدواج کرد و ثمره آن 3فرزند میباشد وهم اکنون به شغل تجارت مشغول است.

 

جنابعالی به عنوان یک هموطن اهل تسنن بفرمایید ضرورت حفظ وحدت بین شیعه و سنی چیست؟

 امروزه دشمنان دین  به دنبال تفرقه افکنی وایجاد شکاف در بین مسلمانان بوده و در این میان کوتاهی برخی ازعلمای شیعه وسنی درآگاه سازی مردم از این دسیسه ها و عدم تبیین ضرورت اتحاد و همدلی نیز مزید بر علت شده است بنابراین حفظ وحدت بین شیعه وسنی از امورمهم و حیاتی جوامع اسلامی می باشد و مسلمانان جهان باید هوشمندانه ، از اتحاد وهمدلی خود حراست و پاسداری کنند.


نقش وهابیت و داعش را در اختلاف افکنی بین شیعه وسنی و مخدوش کردن چهره اسلام چگونه ارزیابی می کنید؟  

گرایش جوامع غربی به دین مبین اسلام و خنثی شدن توطئه های مختلف دشمنان علیه آن، ایده به وجود آوردن وها بیت و داعش را در دولتمردان غربی پدید آورد و حمایت های مالی و سیاسی پشت پرده نیز کمک کرد تا این  دامنه  گستره آن ها بیش از پیش اضافه شده و امروزه «داعشیان» با افراطی گری و نمایش چهره ای خشن از اسلام و «وها بیون» با تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی در حال انجام ماموریت خویش هستند.

 

 اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت میان اهل تسنن و تشیع را چگونه ارزیابی می کنید؟

در سال های قبل از انقلاب اختلافات بسیار زیاد بود چراکه حکومت از وحدت بین شیعیان و اهل تسنن وحشت داشت که در نهایت این اتحاد موجب برکناری رژیم گذشته شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی و پشت سر نهادن حوادث اول انقلاب به لطف خدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و روز به روز شاهد وحدت و انسجام بیشتر بین شیعیان  واهل تسنن هستیم.

 

سخن آخر؛

عید ولادت پیامبر اکرم (ص)را به همه مسلمانان جهان و به ویژه ملت بزرگ ایران تبریک گفته و برای همگی آرزوی سلامتی و شادکامی دارم.

منبع: یزد امروز




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.