ID : 9749307
گزارش میدانی/ شیب ملایم یا سکوی پرتاپ!

وضعیت قرمز گوجه فرنگی/ قیمت انواع گوجه در تفت از 7000 تا 10000 تومان +تصاویر


گوجه فرنگی این روزها که در بین میوه‌های جالیزی و درختی «آقایی» می‌کند؛ گویا دیگر افسار گسیخته قیمت آن قابل محار نیست و همچنان می تازد.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت گوجه فرنگی از جمله محصولات کشاورزی و جالیزی است که کمتر کسی تصور می‌کرد این روزها نرخ عرضه آن حتی از میوه‌های درجه یک نیز بیشتر شود.

گوجه فرنگی این روزها در بین میوه‌های جالیزی و درختی «آقایی» می‌کند و قیمت آن حتی از بعضی میوه های مجلسی هم گرانتر است گویا دیگر افسار گسیخته قیمت آن قابل محار نیست و همچنان می تازد تا جایی که قیمت آن به کیلویی 10هزارتومان هم رسیده است.

 

تعدادی از شهروندان تفتی در گفت‌وگو با خبرنگار  صبح تفت افزایش نرخ گوجه فرنگی را بسیار نامناسب ودلیل گرانی این میوه را نامشخص دانستند.

 

یکی از میوه فروشان تفتی در گفتگو با خبرنگار  صبح تفت گفت: گوجه نزدیک به چند هفته ای است قیمت آن چند برابر شده است.

وی افزود: انواع گوجه در بازار که شامل معمولی و گلخانه ای می شود بین 7 هزار تا 10 هزار تومان به فروش می رسد.

 

یکی دیگر از میوه فروشان تفتی قیمت گوجه را در بازار به همین میزان دانست.

وی درباره قیمت چند هفته قبل گوجه فرنگی گفت: گوجه فرنگی پیش از این شوک گرانی بین هزار و 500 تومان تا نهایت 3هزار تومان به فروش می رسید.

 

میوه فروش دیگری نیز درباره قیمت گوجه گفت: تا قبل از گرانی، گوجه گلخانه ای در بازار نبود و گوجه معمولی به قیمت حدود هزارو800 تا 2 هزار تومان فروش می رفت و بعد از سرد شدن هوا و گرانی گوجه، نوع گلخانه ای آن با قیمت حدود 8 هزارتا 10 هزار تومان به بازار عرضه شد و نوع معمولی آن هم حدود 7هزار تومان  قیمت گرفت.

وی درباره علت گرانی گوجه هم اظهار داشت: تولید این محصول در کشور به علت سرد شدن هوا و سرما زدگی این محصول در بعضی از مناطق به طور قابل توجهی کم  و همین موضوع باعث گرانی آن نیز شده.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.