ID : 24342863

وقتی حامیان دولت هم به ترفند دولت اذعان می‌کنند!


ترفند دولت تدبیر و امید برای فرار از پاسخگویی و جلوگیری از روشن شدن زوایای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به قدری آشکار بود که حامیان دولت هم بر آن اذعان کرده‌اند.

به گزارش یزد رسا؛ دولتی که خود را پاکدست می‌نامد، بعد از ماجرای حقوق‌های نجومی حالا با اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بزرگترین فساد کشور را نیز به نام خود ثبت کرده است. فسادی که رئیس‌جمهور برای فرار از پاسخگویی در قبال آن و ممانعت از شفاف شدن ابعاد مختلف آن، اقدام به برکناری وزیر آموزش وپرورش کرد. برکناری فانی از وزارت آموزش وپرورش در حالی صورت گرفت که وی در نامه‌ی خود خطاب به رئیس‌جمهور برای ادامه کار اعلام آمادگی کرده بود.

ترفند دولت تدبیر و امید برای فرار از پاسخگویی و جلوگیری از روشن شدن زوایای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به قدری آشکار بود که حامیان دولت هم بر آن اذعان کرده‌اند. به طوری که صادق زیباکلام از حامیان دولت یازدهم در گفت وگو با روزنامه آرمان گفته است: «روحانی به خاطر فساد 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان،‌ ترجیح داد کار وزارت آموزش و پرورش به استیضاح در مجلس نکشد. اگر آقای روحانی دخالت نمی‌کرد، قوه قضائیه همان‌طور که دیدیم، دخالت می‌کرد و این مسئله افشا می‌شد. شاید آقای روحانی ترجیح  دادند با مجلس رویارویی نداشته باشند.»

با این وجود اما این اقدام دولت در حذف فانی از صحنه، شرایطی را به وجود آورده که به واسطه‌ی آن نوعی خلاء در ماجرا به وجود آمده و این سئوال را ایجاد کرده است که به راستی چه کسی باید پاسخگوی اختلاس 8000 میلیاردی باشد. در واقع هرچند دولت به دنبال این است تا اینطور القا کند که چون وزیر مربوطه رفته، دیگر ماجرای اختلاس هم تمام شده است و نباید دنبال آن را گرفت؛ اما این رویکرد برای افکار عمومی قابل قبول نیست و مردم همچنان به دنبال پیگیری ماجرا هستند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت که در جریان اختلاس 3000 میلیاردی در دولت قبل، به طور گسترده روی آن مانور دادند و حتی بعد از گذشت سال‌ها از آن همچنان به آن می‌‎پردازند، در قبال اختلاس 8000 میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت فعلی، ترجیح داده‌اند سکوت و بی‌تفاوتی را پیشه کنند. آن‌ها حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته‌اند و به دنبال فرافکنی و توجیه فساد یاد شده هستند. اتفاقا همین سیاست‌بازی‌ها است که موجب شده برخورد جدی با فساد در جامعه صورت نگیرد و سواستفاده‌گران همچنان بستر را برای اقدامات خود فراهم ببینند.

انتظار از قوه قضائیه این است که به طور جدی پیگیر مسئله باشد و اجازه ندهد سیاست‌بازی‌های مسئولان دولتی مانع پیگیری و روشن شدن ابعاد ماجرای فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان شود.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.