ID : 11651987
آن روی سکه یک سفر دیپلماتیک!

وقتی سفر «خانم معاون» نتیجه ای جز گستاخی«احمد شهید» ندارد/مردم؛ تاوان دهنده «برخورد تساهلی دولت» در عرصه خارجی


گزارش احمد شهید در حالی مطرح می شود که در این روزها زمزمه هایی از توافق احتمالی ایران و 5+1 به گوش می رسد که صحنه گردانان معاند با عروسک و آلت دست خود درصدد فشار بر ایران در این مذاکرات هستند.

به گزارش یزد رسا، احمد شهید گزارشگر ویژه کمیته حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران گزارش جدید خود در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را منتشر کرد .


در این گزارش طبق روال گزارش های گذشته این فرد معلند ایران را به نقض کسترده حقوق بشر متهم کرد .


وی در این اتهامات برخورد ایران با قاچاقچیان مواد مخدر را به باد انتقاد می گیرد در صورتی که ایران در راه مبارزه با مواد مخدر همه ساله از سوی سازمان ملل مورد تقدیر قرار می گیرد و در این راه سالانه خسارات جانی و مالی زیادی را صرف برخورد با این معضل می کند.


این اظهارات تکراری احمد شهید در متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر چنان دارای غرض ورزی های سیاسی است که از اصلی ترین کشورهای نقض حقوق بشر چون بحرین و عربستان سخنی به میان نمی آید.


اگر به سخنان احمد شهید نیز استناد کنیم می بینیم که وی از اعدام قاچاقچیان در ایران سخن می گوید در صورتی که ایران معتادین را بیمار می داند نه جانی و فقط با شرشاخه های توزیع مواد مخدر برخورد می کند در صورتی که در عربستان سعودی معتادین نیز اعدام می شوند آیا در این زمینه عربستان در اولویت قرار ندارد؟ این برخورد جانب دارانه ماهیت اهداف این فرد و شورای حقوق بشر را به درستی عیان می سازد.


در بخش دیگری از این گزارش احمد شهید از وضعیت هم جنس بازان در ایران انتقاد می کند! در صورتی که این از افتخارات اسلام است که از این کار بری بیزاری جوید.

در این گزارش دروغین به صحبت های منافقین و معاندان استناد شده است که مشی کلی این گزارشات را بیش از پیش عیان می سازد.


گزارش احمد شهید در حالی مطرح می شود که در این روزها زمزمه هایی از توافق احتمالی ایران و 5+1 به گوش می رسد که صحنه گردانان معاند با عروسک و آلت دست خود درصدد فشار بر ایران در این مذاکرات هستند.


این گزارش اکنون می تواند حاوی این پیام باشد که دشمن از خوش بینی آقایان در بعد سیاست خارجی آگاه است ودر همین زمینه درصدد گشودن جبهه دیگری در مواجهه با نظام است که اگر توافقی هم حاصل شود دیگر موضوعات بتواند به بهانه ای برای اقدامات آن ها تبدیل شود.


پیش تر خوش بینی دولت تدبیر و امید نسبت به آمریکا صدمات زیادی را به بارآورده و تحریم ها را افزایش داده بود و امروز که معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نیورک سفر کرده است تا از ایران و حقوق ایران دفاع کند، این گزارش احمد شهید جواب مناسبی به دولت راستگویان خواهد بود که با رویکرد تساهل و تسامح نمی توان در عرصه سیاست خارجی اقدامی کرد.


گزارش احمد شهید در حالی منتشر شد که در نیویورک «مولاوردی» آمده بود تا از حق ایران دفاع کند ولی سفر او نتیجه ای جز این گزارش گستاخانه نداشته است.


سنگ بنای این تحولات را می توان در اظهارات رئیس دولت تدبیر و امید کنکاش کرد، سنگ بنایی که چنان با شعار حقوق شهروندی آقایان گره خورد که خیلی ها با این بَعد تبلیغاتی آقایان در خصوص حقوق شهروندی به این نتیجه رسیدند که تاکنون حقوق شهروندی رعایت نمی شده است و اکنون آقایان آمدند آن را بوجود آورند.

 


در دیگر مواردی که می توان با آن استناد کرد اقدامات فرهنگی دولت در برخورد تساهلی با رواج تک خوانی زنان و اعطای مجوز به آنان است که این عناصر در سفر خارجی خود در پیشگاه جمع کثیری کشف حجاب می کنند و خواستار کمک برای رهایی زن ایرانی می شوند.آیا همین اقدامات کشور را در جایگاه ضعف قرار نداده است؟!

 

این برخوردهای تساهلی و خوش بینانه تاکنون چیزی بیش از تشدید تحریم ها و متهم کردن کشور به نقض حقوق بشر نداشته است.


البته این برخوردهای تساهلی و تبعات ناگوار آن در دوران اصلاحات به وضوح قابل مشاهده است ولی متاسفانه برخی از گذشته درس نگرفته اند و خیال می کنند دشمن به آن ها رحم خواهد کرد در صورتی که این برخورد تساهلی برخی،  در گذشته کار رابه جایی رساند که ایران محور شرارت نام گرفت.


اکنون جای سوال است که «مولاوردی» که با کاروان دولتی و غیردولتی راهی نیویورک شده تا از حقوق زن ایرانی دفاع کند این سفر آن ها چیزی جز این گزارش ثمره ای داشته است؟

 

اکنون باید ببینیم این رویکرد تساهلی و خوش بینانه چه ضربه های دیگری به کشور خواهد زد و تا چه زمانی کشور و ملت باید تاوان این خوش بینی واهی را بپردازند؟

 




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 3.0 stars out of 5.