ID : 3630565
تذکر امام جمعه اشکذر به مسئولین استان؛

وقتی عده ای ازوقوع منکری جلوگیری می کنند،زیبنده نیست مسئولی این حرکت راخودسرانه بنامد


امام جمعه اشکذر در واکنش به اتفاقات اخیر استان گفت: برای ما زیبنده نیست که مسئولی از مسئولین استان وقتی عده ای از وقوع منکری جلوگیری می کنند، این حرکت را خودسرانه بنامد.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرارسیدن 26 اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل اظهار داشت: رژیم غاصب و ستمکار اسرائیل که توسط انگلیسی ها و و آمریکایی ها شکل گرفت، در طول حیات ننگین 65 ساله خود مسلمانان زیادی را بی خانمان کرده و با جنایاتی که مرتکب شده کودکان و زنان بسیاری را کشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان با بیان اینکه مطالعه تاریخ شوم 65 ساله این رژیم به خوبی گویای جنایات آن است، افزود: برای کندن این غده سرطانی که منشا تمام بلاهای خاورمیانه است راهی جز جهاد وجود نداشته و همانطور که امام راحل فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

طالبیان با اشاره به اول خرداد، سالروز آغاز تحریم های اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: آمریکایی ها از همان بدو انقلاب و با ایجاد تحریم های اقتصادی درصدد تضعیف انقلاب نوپای مردم ایران بودند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: تکیه به نیروی توانمند داخلی، جلوگیری از واردات غیر ضروری، پرهیز از اسراف و ریخت و پاش های بی مورد و مدیریت منابع مالی از جمله مواردی است که برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی ضروری است.

امام جمعه اشکذر با اشاره به اتفاقات اخیری که در استان به وقوع پیوست خاطر نشان کرد: برخی برنامه ها در استان یزد اجرا شد و برخی دیگر قبل از برگزاری مورد مخالفت جوانان غیرتمند قرار گرفت.

طالبیان با بیان اینکه مسئولین استانی و شهرستانی به عنوان نمایندگان حاکمیت حق بستر سازی برنامه هایی که در آن ها حداقل شبهه ی دینی وجود داشته باشد را ندارند، افزود: فرد مسلمان نه تنها از حرام و گناه دوری می کند، بلکه باید از اموری که شبهه ناک نیز پرهیز کند.

حجت الاسلام طالبیان افزود: حال اگر گروه یا افرادی که وابسته به حکومت نبوده، قصد برگزاری برنامه های مغایر با فرهنگ دینی و مذهبی مردم دارالعباده را داشته باشند، مسئولین استانی، دستگاه قضایی و شورای تامین استان موظف اند تا از برگزاری آن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: ولی اگر به دلیل سهل انگاری و کوتاهی مسئولین در انجام وظیفه خود، گروهی آمدند و متذکر شدند که چرا چنین برنامه ای اجرا شده و دستگاه قضا دارد سهل انگاری می کند، مسئولین نه تنها نباید از این اقدام ناراحت شوند، بلکه باید از آنان استقبال نیز بکنند.

امام جمعه اشکذر ادامه داد: برای ما زیبنده نیست که مسئولی از مسئولین استان وقتی عده ای از وقوع منکری جلوگیری می کنند، این حرکت را خودسرانه بنامد.

وی افزود: انتظار ما این است که اگر نهی کردن و جلوگیری از منکر که وظیفه مسئولین است را کسان دیگری بر دوش گرفتند، از آنان قدردانی کنند نه اینکه با ادبیاتی سخیف سخن بگویند.

طالبیان در پایان خاطر نشان کرد که وقتی حاکمیت دست ید دارد، افراد تنها می توانند تذکر لسانی داده و وظیفه برخورد فیزیکی تنها به عهده حکومت است.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.