ID : 1799849
ما غریبه پرستیم!

وقتی کارگردان اشکذری در استان خود مظلوم واقع می شود/ عدم توجه به هنر و کار بومی


اگر در سایر نقاط کشور جوانی که با کمترین امکانات و بدون بهره بردن از لابی ها و بودجه های دولتی چنین اثری و در حد و اندازه های جشنواره فجر تولید می کرد، چنان آن را در بوق و کرنا می کردند که بیا و بپرس, اما در این استان انگار ...

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق اشکذر، اکران فیلم های جشنواره فجر در شهرستان ها فرصت خوبی فراهم آورد، تا برای اولین بار در طول برگزاری این جشنواره، مردم سایر نقاط کشور نیز از تماشای آن بی بهره نمانند.

استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی چند روزی که از اکران فیلم ها در این استان می گذرد، شاهد حضور و استقبال خوب سینما دوستان و اهالی سینما در سالن های سینمای یزد بوده ایم.

اما نکته حائز اهمیت در این میان آن است که چرا در بین فیلم های اکران شده در استان یزد، اثری از فیلم کارگردان بومی این استان دیده نشد.!!

"سید جلال دهقانی اشکذری" که برای اولین بار با فیلم "خانه ای کنار ابرها" در ژانر دفاع مقدس، موفق به حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده است، در استان خود مهجور مانده و مورد بی مهری مدیران سینمایی یزد واقع شده است.

حال که یک جوان، با نیت و انگیزه ای خالصانه در پی احیای ارزش های فراموش شده برآمده است، آن هم در میان خیل آثار امروزی سینمای کشورمان که جز سیاه نمایی، نا امیدی، لودگی و نمایش رفتارهای دور از شان انسان فرهیخته، ارمغان دیگری برای مخاطبانش ندارد، چرا باید به آن کم توجهی شده، و از همه بدتر، فیلمش در استان خودش برای همشهریانش به نمایش گذاشته نشود.

البته این نکته خود مهر تائیدی بر عدم توجه به هنر و کار بومی در این استان است، چرا که اگر در سایر نقاط کشور جوانی که با کمترین امکانات و بدون بهره بردن از لابی ها و بودجه های دولتی چنین اثری و در حد و اندازه های جشنواره فجر تولید می کرد، چنان آن را در بوق و کرنا می کردند که بیا و بپرس …., اما در این استان انگار صحبتی از این حرف ها نیست و شاید علتش آن باشد که ما غریبه پرست شده ایم!

امید است تا به افتخار، دیپلم افتخار بهترین نمایشنامه برای این فیلم، شاهد به نمایش درآمدن این اثر درخشان در فرصت باقی مانده از اکران های استانی، در استان خود نیز باشیم.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یک فرزند شهید
سلام
عشق است سیدجلال نه به خاطر اینکه همشهریمونه و نه به خاطر دیپلم افتخار جشنواره فجر فقط به خاطر
اعتقاد ش به امام و انقلاب
درضمن قرار شده این فیلم روز شنبه در سینما تک با حضور کارگردان اکران شود لطفا ساعت آن را اعلام کنید
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۵۴.