ID : 21692383
همزمان با روز ملي ادبیات کودک برگزار می شود

ویژه برنامه بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی در یزد


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از برگزاري ویژه برنامه‌اي به مناسبت سالگرد درگذشت پدر ادبيات كودك و نوجوان كشورمان در يزد خبر داد.

به گزارش یزد رسا، عباسعلی دانافر با اشاره به سالگرد درگذشت استاد مهدی آذر یزدی كه به عنوان روز ملي ادبیات کودک و نوجوان در تقويم رسمي کشور نام‌گذاری شده است، ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شخصیت‌های شاخص فرهنگی استان را يادآور شد و گفت: به همين مناسبت نيز ویژه‌برنامه‌ي بزرگداشت مرحوم استاد مهدی آذر یزدی‌ از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 21 تیرماه در یزد برگزار می‌شود.

وی آذریزدی را از جمله شخصیت‌های منحصر به فرد فرهنگی کشور و استان خواند و تاكيد كرد: آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان،‌ نقش مهمی در تربیت دینی نسل‌های مختلف ایران اسلامی ایفا کرده لذا معرفی ابعاد مختلف شخصیتی و آثار آذر یزدی،‌ مهمترین رسالت دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران فرهنگی كشورمان است.

دانافر در مصاحبه با ایسنا به نقش آذر یزدی در راتقای فرهنگ عمومی جامعه نيز اشاره و خاطرنشان کرد: پير قصه‌گوي كشورمان به حدی ارزشمند بود كه مقام معظم رهبری بخش عمده‌ای از تربیت فرزندانشان را مدیون قصه‌های آذریزدی خواندند.

وي سادگی در رفتار و شیوه زندگی را ازجمله ویژگی‌های شاخص آذر یزدی دانست و بیان کرد: بازآفرینی و ساده‌نویسی متون کهن ادبیات فارسی ایران از مهمترین ویژگی‌های آثار مهدی آذر یزدی در دوره‌های مختلف است.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به چاپ تاکنون 30 عنوان از آثار مهدی آذر یزدی، گفت: در مجموع  50 اثر از پدر ادبیات کودک و نوجوان کشور بر جا مانده که 20 عنوان باقيمانده‌ي آن در دست چاپ است.

دانافر در پایان نيز با تأکید بر ضرورت معرفی روح بلند و سادگوی استاد مرحوم آذریزدی، یادآور شد: انتشار آثار آذر‌یزدی از مهمترین رسالت‌هاي مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی در قبال شخصيت والاي آذر يزدي است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.