ID : 31821056
عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد:

پازل دستگاه‌های استان یزد برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کامل نیست/مسائل دستِ چندم حیاتی‌تر از مشکل جوانان برای مسئولان یزد!


عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: امروز جامعه ما با دو مشکل «غفلت» و «شهوت» مواجه است و بیشتر نسل جوان و کودکان ما که جامعه هدف دشمن هستند را تهدید می‌کند و باید این دو مشکل که دغدغه‌های اساسی هستند رفع شود.

یزد رسا؛ شورای فرهنگ عمومی 14 آبان‌ماه را در تقویم سال 1387 به نام "روز فرهنگ عمومی" نامگذاری کرد. روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد در چهارصد و شصت و ششمین جلسه این شورا روز 14 آبان که مصادف با تصویب آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی است، به نام روز فرهنگ عمومی مصوب شد.

فرهنگ تعيين كننده چگونگي تفكر و احساس اعضاي جامعه است. فرهنگ راهنماي اعمال انسانها و معرف جهان بيني‌هاي آنها در زندگي است. فرهنگ عمومي به معناي فرهنگ غالب و گسترده‌اي است كه در ميان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌اي از عقايد،‌ ارزشها، جلوه‌هاي احساسي و هنجارهاست كه اجبار اجتماعي غير رسمي از آن حمايت مي‌كند و فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص در كليت جامعه مورد قبول است.

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه اگر بخواهیم بفهمیم که شورای فرهنگی عمومی تا چه اندازه موفق بوده است باید با وظایف این شورا بر اساس قانون و آیین‌نامه‌ها آشنا باشیم، گفت: مهمترین اولیت و اولین وظیفه شورا بررسی معضلات فرهنگی جامعه شهری و روستایی و ارائه راه‌کارهای مناسب برای حل معضلات و ناهنجاری‌ها است و اینکه چقدر این راهکارها عملیاتی می‌شود مربوط به متولیان اجرایی است.

وی افزود: دومین وظیفه شورای فرهنگی عمومی تلاش برای حذف سنت‌های غلط و تشویق مردم برای حفظ ارزش‌های دینی و بومی است.

آیت‌الله مدرسی اظهار کرد: برای رسیدن به اوج فرهنگ چینش پازل باید کامل باشد برای اجرایی شدن مصوبات شورا بستر مناسب فراهم شود و همه نهادها مرتبط همکاری کرده، جلسات مداوم تشکیل شود و با هماهنگی همه دستگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی لطمه وارد نشود .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه تا رسیدن شورای فرهنگ عمومی در یزد به جایگاه حقیقی‌اش جای کار است گفت: بالغ بر 60 درصد برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان یزد اجرایی می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اذعان کرد: امروز جامعه ما با دو مشکل «غفلت» و «شهوت» مواجه است و بیشتر نسل جوان و کودکان ما که جامعه هدف دشمن هستند را تهدید می‌کند و باید این دو مشکل که دغدغه‌های اساسی هستند رفع شود.

آیت‌الله مدرسی عنوان کرد: راه علاج مشکل غفلت اتصال جوانان به مسجد و بیدار کردن یاد خدا، فرهنگ نماز و عبادت است و علاج شهوت ترویج ازدواج آسان با حیای ارزش‌های سنتی است.

وی افزود: اگر غفلت به بیداری تبدیل و مشکل شهوت با ترویج ازدواج آسان حل شود بزرگترین دغدغه فرهنگی حل خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد همچنین کار و اشتغال را نیز از دیگر دغدغه‌های استان یزد مطرح کرد و ادامه داد: مشکل اشتغال و کار نیز از مهمترین مشکلات جوانان است که باید حل شود.

آیت‌الله مدرسی خاطر نشان کرد: گاهی مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه تحت‌الشعاع موضوعات دست چهارم و پنجم قرار می‌گیرد، برای مثال امروز عضویت یک اقلیت دینی در شورای اسلامی شهر یزد به دغدغه‌ای برای مسئولین کشور ما تبدیل شده است که این موضوع اهمیت چندانی ندارد و باید بر اساس قانون حل شود زیرا یک مشکل حقوقی است و اصلا خوب نیست که مسئولین اجرایی و رده بالای کشور به دلیل برخی مصلحت اندیشی‌های مخل و مضر خود به این مسئله ورود پیدا کنند و مانع اجرای قانون شوند زیرا موجب ضربه به نظام و همچنین جلوگیری از حل مشکلات اساسی مردم می‌شود.

انتهای پیام/ز.ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.