ID : 37466519
نائب‌رئیس فراکسیون امید در گفتگو با یزدرسا:

پاسخ به جنایت آمریکا قاطعانه و در تمامی گستره‌ جبهه مقاومت خواهد بود


محمدرضا تابش عنوان کرد: بیانیه شورای عالی امنیت ملی یک بیانیه کاملا راهبردی بوده و ما از این بیانیه حمایت می‌کنیم و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند پاسخ ایران سخت و شکننده خواهد بود.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نماد مقاومت و اسطوره‌ای در سپهر افتخارآفرین ایران‌زمین بود و مسلما راه ایشان تداوم خواهد یافت و جبهه مقاومت در سرتاسر دنیا که علیه ظلم و استکبار و بیدادگری شکل گرفته واکنش خودش را به این حرکت مذبوحانه نشان خواهد داد.

وی افزود: سردار سلیمانی افتخار ایران است اما متعلق فقط به ایران نیست بلکه متعلق به پهنه و گستره‌ای بود که بعد از طلوع انقلاب اسلامی ندای حمایت از مظلومان علیه مستکبران را سر داد، بنابراین واکنش حتما در گستره‌ای خواهد بود که جبهه مقاومت حضور دارد.

لزوم پاسخ قاطع به جنایت آمریکا

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این ماجرا حاکمیت ملی‌ عراق نقض شده و با توجه به سفر رسمی شهید سلیمانی به عراق که به دعوت دولت این کشور بوده بنابراین بیشترین نقش را دولت عراق از نظر دیپلماسی دارد و در این راستا از دولت عراق می‌خواهیم که به وظایف خودش در حد اعلا عمل کند.

تابش خاطرنشان کرد: به دلیل این حرکت مذبوحانه‌ای که انجام گرفت که هم حاکمیت ملی عراق نقض شد و هم اقدام ضدحقوق بشری صورت گرفت، لذا  نهادها و مجامع بین‌المللی نیز در این قبال وظیفه دارند که اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: در ایران بیانیه شورای عالی امنیت ملی یک بیانیه کاملا راهبردی است و ما از این بیانیه حمایت می‌کنیم و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند پاسخ ایران سخت و شکننده خواهد بود، به تاسی از اصل کلی نظام یعنی عزت، حکمت و مصلحت یقینا این پاسخ نیز قاطع، سخت و در عین حال مدبرانه خواهد بود.

نائب‌رئیس فراکسیون امید پیرامون عملکرد مجلس در قبال جنایت آمریکا نیز بیان کرد: امروز ما یک بیانیه‌ای را در مجلس تنظیم کردیم و همه نمایندگان آن را امضا کرده‌اند و آن بیانیه مجلس مجموعه اقدامات و کارهایی است که مورد توصیه ما است.

انتقاد از ضعف دستگاه دیپلماسی

تابش تأکید کرد: جبهه استکباری برای عملیاتی که انجام می‌دهد افکار عمومی را هم سامان می‌دهد، دستگاه دیپلماسی ما باید افکار عمومی دنیا را ساماندهی کند و این حجم محکومیت‌ها به نظر من قابل‌قبول نیست.

وی اضافه کرد: ما یک کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌کنیم، ده‌ها رئیس دولت و رئیس مجلس و شخصیت‌های مهم می‌آیند و در آن کنفرانس شرکت می‌کنند؛ سردار سلیمانی، سردار مقدم مبارزه با ترویسم بوده و جان خودش را برای مقابله با تروریسم و برقراری قسط و عدل فدا کرده و فرق می‌کند با مزدورهای آمریکایی و دنباله‌روهای آن‌ها که برای منافع مادی‌شان و سیطره بر منابع نفت و گاز حضور پیدا کرده‌اند، لذا ما باید افکار عمومی را در دنیا با گسترده کردن حجم محکومیت توسط سران کشورها و مسئولین دولت‌ها به نحوی ساماندهی کنیم که افکار عمومی دنیا بین آن چیزی که رذیلانه آمریکا در صددد آن است، تمایز قائل بشود.

تابش ادامه داد: آمریکا می‌خواهد اینگونه تداعی کند که سردار قاسم سلیمانی در اعداد بن‌لادن و ابوبکر بغدادی قرار دارد در حالی که اصلا اینطور نیست و از زمین تا آسمان فرق دارد و حرکتی که جبهه مقاومت انجام می‌دهد دفاع مشروع از مظلومین و آسیب‌دیدگانی است که توسط قدرت‌های استکباری و دست‌نشاندگانشان مثل رژیم صهیونیستی مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در داخل کشور هم باید یک هماهنگی و انسجام و اتحادی باشد که ان‌شاالله مجموعه اقداماتی که می‌خواهد در داخل ایران و در جبهه مقاومت انجام بگیرد به یک مقبولیتی در افکار عمومی جهانیان برسد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.