ID : 40037693
بازی رسانه‌ای برای بازی دوباره با آبروی یزدی‌ها؛

پاپوشی دوباره برای نابودی فوتبال یزد/ مسئولان استان هوشیار باشند که داستان سال قبل تکرار نشود


بعد از پایان بازی شهید قندی و مس نوین کرمان، تک‌گل به ثمر رسیده در این بازی توسط رسانه‌ها با تفاسیر مختلف برداشت شد و اتهاماتی وارد شده که نیازمند توجه ویژه مسئولان استان برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی مانند سال گذشته لیگ دو فوتبال کشور است.

یزدرسا گزارش می‌دهد، روز دوشنبه ۱۵ فروردین از هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال ایران، گروه ب تیم فوتبال شهید قندی یزد میزبان مس نوین کرمان بود. شهید قندی در آن زمان با ۲۷ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار داشت و اختلاف 9 امتیازی این تیم با صدر جدول و نزدیکی به هفته‌های پایانی لیگ، شهید قندی را مجبور به پیروزی در این دیدار کرده بود تا بتواند در رقابت‌های صعود به لیگ یک نگه دارد.

بازی دو تیم شهید قندی و مس نوین کرمان در آن روز برگزار و درنهایت تیم یزدی توانست با گل دقایق پایانی 3 امتیاز حساس را به دست آورد و با توجه به تساوی تیم نخست جدول، خود را به 7 امتیازی صدر رساند.

شهید قندی پس‌ازاین بازی، دو مسابقه دیگر برگزار کرد که یکی از آن‌ها را برد و دیگری را باخت تا با کسب 33 امتیاز به رتبه سوم جدول برسد.

دو هفته از دیدار این تیم با مس نوین کرمان گذشت و انتشار فیلم گلزنی تیم شهید قندی یزد از یکی از شبکه‌های صداوسیما پخش شد و همین مسئله جنجال دوباره را به پا کرد تا اتهام تبانی به تیم یزد زده شود.

برخی از رسانه‌ها روی گل تیم فوتبال شهید قندی یزد با مس نوین کرمان که منجر به برد یزدی‌ها شد تفاسیر مختلف داشتند و در جهت تامین خوراک خبری خود، تیترهایی مثل «واکنش عالی و گل سؤال‌برانگیز دروازه‌بان مس نوین»، «گل عجیب در لیگ دو ایران؛ این گل در باگ‌های PES و FIFA هم نیست!» و ... را منتشر کردند تا دوباره به‌مانند سال گذشته به نحوی عمل کنند تا آبروی یزدی‌ها به‌واسطه اتهامات واهی و پوچ درخطر باشد.

توقف بازی‌های لیگ دو برای رسیدگی به اتهام تبانی در بازی شهید قندی و مس نوین!

پس از جوسازی رسانه‌ها، حراست فدراسیون دروازه‌بان تیم مس و ناظر را برای دادن توضیح فراخواند تا در خصوص علت دریافت چنین گلی در این بازی توضیحات خود را ارائه کند.

با این احضار همزمان از سوی سازمان لیگ اعلام شده که دیدار‌های هفته بیست و یکم تا بیست سوم که قبلاً اعلام شده بود در موعد از پیش تعیین شده برگزار نخواهد شد که به نظر می‌رسد به خاطر بررسی پرونده مورد اشاره است.

مهرداد شفیعی، مسئول برگزاری بازی‌های لیگ ۲ در خصوص عدم برگزاری بازی‌های هفته بیست و یکم تا بیست و سوم این چنین می‌گوید: به دلیل اینکه به هفته‌های پایانی لیگ رسیده‌ایم و نتایج هر یک از مسابقات در سرنوشت صعود و سقوط تیم‌ها تأثیر دارد به دلیل تعویق دو مسابقه از هفته‌های نوزدهم و بیستم مجبور شدیم مسابقات هفته بیست و یکم تا بیست و سوم گروه دوم را تا برگزاری دو دیدار معوقه لغو و به زمان دیگری موکول کنیم. زمان جدید برگزاری مسابقات هفته‌های بیست و یکم تا بیست و سوم اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

شهید قندی شائبه تبانی را رد کرد

باشگاه شهید قندی یزد در واکنش به صحبت‌های مطرح شده، شائبه تبانی در بازی مقابل مس نوین را رد کرده است. آن‌ها با اشاره به واکنش‌های گلر حریف در طول بازی می‌گویند اگر قرار به تبانی بود او می‌توانست گل‌های راحت‌تری دریافت کند. در طول مسابقه، صرف‌نظر از یک فوق واکنش در دقایق پایانی نیمه اول، چندین و چند بار با خروج‌های به‌موقع مانع از گلزنی حریف شد و در یکی از این صحنه‌ها هم به شدت مصدوم شد. حتی اتلاف وقت بیش‌ازحد او در دقایق پایانی مسابقه، واکنش مربی خودی را نیز به همراه داشت.

با مشاهده فیلم بازی تیم‌های شهید قندی و مس نوین کرمان می‌بینیم که دروازه‌بان تیم مس در این دیدار بی‌نقص عمل کرد و حتی در دقیقه 41 یک واکنش بسیار عالی داشت که مانع از گلزنی یزدی‌ها شد و در ادامه بازی نیز در دقایق 50 و 68 با واکنش‌های به‌موقع خود، دروازه مس را بسته نگه داشت.

اگر به صحنه گلزنی تیم شهید قندی در دقیقه 87 دقت کنیم، می‌بینیم که دروازه‌بان تیم مس به علت نحوه ارسال توپ توسط بازیکن حریف و سردرگمی برای خروج یا عدم خروج از دروازه، به شکل ناخواسته از زمین بازی خارج می‌شود پس نمی‌توان این گل را یک صحنه ساختگی یا تبانی تلقی کرد زیرا او می‌توانست در طول 90 دقیقه به نحوی عمل کند تا دروازه‌اش باز شود نه اینکه بی‌عیب و نقص از دروازه تیم خود دفاع کند.

با این تفاسیر نمی‌توان منکر بحث تبانی در لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر فوتبال کشور شد ولی برای بررسی چنین موضوعاتی بهتر است که کارشناسان با دقت بازی‌ها را زیر نظر بگیرند و پس از دست‌یابی به اطلاعات دقیق، اتهام تبانی به تیم‌ها بزنند.

بدون هیچ‌گونه قضاوتی، مسئولان ورزش و استان یزد باید مراقب برخی از شیطنت‌های رسان‌هایی و خودنمایی آن‌ها با اهداف متفاوت باشند.

گزارش از محمدجواد خاکپور



Loading the player...

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.