ID : 806108
رييس اداره مبارزه با بيماري هاي دامي استان يزد خبر داد

پایان طرح واكسيناسيون سراسري تب برفكي در استان يزد


دكتر سيد خليل موسوي گفت: بيماري تب برفكي، بيماري فوق العاده مسري زوج سميان اهلي و وحشي است كه منجر به خسارت، كاهش شديد توليدات و تجارت دام هاي اهلي مي گردد.

به گزارش یزد رسا، رييس اداره مبارزه با بيماري هاي دامي اداره كل دامپزشكي استان يزد در اين باره گفت: طرح واكسيناسيون رايگان تب برفكي گاو و گوساله دو بار و گوسفند و بز يك بار در سال اجرا مي گردد كه فاز اول واكسيناسيون گاو و گوساله در ارديبهشت ماه انجام شد.
دكتر سيد خليل موسوي در ادامه افزود: فاز دوم طرح واكسيناسيون گاو و گوساله در واحدهاي صنعتي، نيمه صنعتي و واحدهاي روستايي از ابتداي شهريور ماه تا 25 شهريور و در گوسفند و بز تا پايان مهر ماه سال جاري به صورت رايگان در سراسر استان انجام شد.
وي خاطر نشان كرد و گفت: اين اداره انجام اقدامات سريع براي كنترل بيماري و شروع عمليات و نظارت بيش از پيش بر اجراي دقيق طرح را در استان ساماندهي كرده و از تمام توان بخش دولتي و خصوصي واجد شرايط استفاده نموده كه در مجموع در اجراي اين طرح 51795 راس گاو و گوساله و 379453 راس گوسفند وبز مايه كوبي گرديد.
دكتر موسوي در پايان از دامداران خواست جهت كنترل و ريشه كني اين بيماري از انتقال كود دام در حين بيماري و همچنين از پرورش گوسفند در كنار واحد هاي گاوداري خودداري نمايند.
منبع: روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان يزد



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.