ID : 37858574
کارشناس مسائل سیاسی:

پرتاب ماهواره نور نمادی از عزم نظام برای پیشرفت است


دشتی گفت: قرار گرفتن ماهواره نور نماد دیگری از اعتماد به نفس و عزم و تصمیم نظام برای پیشرفت و سربلندی در همه زمینه‌ها است.

غلامحسین دشتی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، گفت: حادثه تلخ شیوع ویروس کرونا با وجود منشا تحولات مثبت و فرصت‌هایی که ایجاد کرد یک کاستی تلخ و به جام مانده از دوران حاکمیت ستم شاهی و حضوراستعمار و وابستگی فرهنگی در تاریخ معاصر ایران را نیز در گوشه و کنار کشور نشان داد و زنگ خطر بازمانده‌هایی از خرده فرهنگ های غرب باوری و ضرورت توجه بیشتر به آن را به نمایش گذاشت. آن فرهنگ و روحیه خود تحقیری و عدم اعتماد نفس بود که هم رسانه‌های غربی در صدد استفاده از این نقطه ضعف در جریان روشنفکری کشور داشتند و هم جریان‌های وابسته به بیگانه آنها را از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: ریشه تفکر خود تحقیری در فعالیت پرحجم و سنگین همه جانبه استعمار در قرن اخیر به ویژه در دوره رژیم حقیر پهلوی است که سعی داشتند ترجیح فرهنگ بیگانه به ویژه فرهنگ غرب زدگی را به عنوان یک استراتژی و طولانی مدت در همه کشورها به ویژه ایران دنبال کنند و تمام منافع استعماری خود را در وراء آن تامین کنند.

کارشناس برجسته سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بخش عمده این ضعف فرهنگی و تحقیر را که حتی در اقشار تحصیلکرده ردپای عمیقتری پیدا کرده بود را حل کرد، عنوان کرد: اما جریان حجیم و گسترده و پر هزینه رسانه‌ای و تبلیغی هنوز در غالب نقاط جهان به ویژه کشورهایی که از سلطه جهانخواران رها شده‌اند در این زمینه از ملت‌ها قربانی می گیرد اما فرهنگ تحقیر پذیری و خود را در مقابل استعمارگران و مستکبران حقیر و ناتوان دانستند پدیده شومی است که مستکبران برای سلطه بر ملت‌ها به عنوان یک اصل راهبردی از آن بهره می‌گیرند.

دشتی افزود: فرعون برای تسلط بر بنی اسرائیل راهبرد تحقیر و بی هویت نشان دادن آنها بهره جست، امروز رئیس جمهور امریکا برخی از کشورهای منختلف مانند عربستان را با همین راهبرد با صراحت تحقیر می‌کند و آنها را گاو شیرده معرفی می کند و بقا و حیات آنها را از خود می‌داند.

وی گفت: این بلای فرهنگی در دوران حاکمیت طاغوت تحت عنوان شرق زدگی و غرب زدگی در عمق فرهنگ ما رسوخ یافته بود و همچنان دشمن به آن به ویژه در بین خواص و جریان‌های سیاسی و برخی تحصیلکرده‌های ناآشنا با فرهنگ و تمدن پرافتخار ایرانی و اسلامی دلبسته است. با بهره‌گیری از همین خرده فرهنگ است که دشمن در غالب کشورها به ویژه ایران به آشوب و فتنه گری‌ها دلبسته است و اما غالبا در ایران این جریان به بن بست و ورسوایی و انزوای این جماعت در جامعه رسیده است

کارشناس برجسته سیاسی تصریح کرد: ریشه کن سازی ویروس خود تحقیری ناشی ازغرب‌زدگی به عنوان بلای فرهنگی و ضد پیشرفت و بالندگی کشور را باید جدی گرفت و در مدیریت فرهنگی رد آن را جستجو کرد هر چند که دشوار و سخت است زیرا آخرین سنگر مورد امید نظام تبلیغی و رسانه ای دشمن و بستر سیاسی برای حضور و نفوذ استعماری و نظام استکباری است.

وی با بیان اینکه تنها فرهنگ اسلامی و انقلابی پادزهر این بیماری فرهنگی است گفت: از همین منظر اعتماد به نفس انقلاب اسلامی در مقابله همه جانبه با نظام استکباری چه در حوزه سیاسی دفاعی و چه در حوزه علمی و فناوری و عمدتا فرهنگی از بزرگترین دستاوردها و افتخاران ایران اسلامی و در مقابل مورد بغض آنهاست اما در بخش هایی از فرهنگ و اقتصادی هنوز روحیه خودباوری واعتماد به نفس در تراز انقلاب اسلامی میسر نشده است و هر از چند گاهی چهره نامطلوب خود را نشان می‌دهد.

دشتی عنوان کرد: قرار گرفتن ماهواره نور در مدار در شرایط مقابله همه جانبه با ویروس کرونا نماد دیگری از اعتماد به نفس و عزم و تصمیم نظام برای پیشرفت و سربلندی در همه زمینه‌ها است، برخی رسانه‌های داخلی حتی در حد شگفت زدگی رسانه‌های بیگانه این افتخار فناورانه ملی مورد بی توجهی قرار داده‌اند، ویروس خود تحقیری هم باید در کنار ویروس کرونا باید مداوا کرد واکسن ضد وابستگی و جریان فکری خودباخته با عظم ملی درمان و کانون‌های تولید ابتلا و شیوع را به مدد ترویج اندیشه خوداعتمادی ایرانی و اسلامی مسدود کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.