ID : 21593967
با ترکیدگی لوله فاضلاب؛

پروژه آبرسانی به حسن آباد یزد متوقف شد


طی روزهای گذشته، پروژه عمرانی شهرداری یزد در انتقال تأسیسات آب شرب محله حسن آباد یزد با ترکیدگی لوله فاضلاب متوقف شده و آبرسانی به این محله محروم را با مشکل بحران آب روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار یزدرسا، محله حسن آباد که در شمال شهر یزد و در نقطه مقابل صفائیه و مهرآوران جنوب یزد قرار گرفته است و یکی از محله‌های محروم به شمار می‌رود که کمتر از دو سال گذشته از وضعیت روستا خارج و به محدوده شهری پیوسته است.

این محله به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر علاوه بر کمبودهای گوناگون فرهنگی، اقتصادی و امکانات شهری، دارای بارترافیکی سنگین در کمربند غربی است که دو سال پیش شهردار یزد با ارائه طرحی مبنی بر ایجاد کمربند شرقی در کنار کمربند غربی نقطه امیدی را در دل مردم حسن آباد روشن کرد و گفته بود: درصورت همراهی دستگاه‌های مرتبط و از همه مهمتر مردم منطقه می‌توانیم تا پایان کار شورای چهارم یزد حسن آباد یزد را متحول و به یک منطقه توسعه یافته تبدیل نماییم.

اکنون پس از گذشت دو سال، کار مطالعات کنار گذر شرقی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان با پیش‌بینی 500میلیارد تومان به پایان رسیده است و مردم در انتظار اجرای آن به سر می‌برند.

چند روزی است که در ماه مبارک رمضان «مشکل ترکیدگی لوله آب و فاضلاب شهری» در پروژه جابجایی تأسیسات آب شرب محله حسن آباد اخلال ایجاد کرده و برخی محله‌ها از جمله پارک بزرگ شهر را با مشکل قطعی آب و بحران مواجه کرده است.

خط جدید فاضلاب در حال ساخت است

علیرضا احمدی منش مسئول کارگاه پروژه تقاطع غیرهمسطح آیت الله خاتمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، درباره مشکل ایجاد شده برای مردم محله حسن آباد گفت: در حال حفاری و بتون ریزی در مجاورت لوله‌های فاضلاب شهری، فشار بتون باعث شکنندگی لوله‌ها و ورود بتون به آن شد.

وی اظهار داشت: به محض اطلاع از این موضوع، پروژه بتون ریزی متوقف شد و مواد ورودی و فاضلاب شهری تخلیه می‌شود و پس از این ماجرا، با جدا کردن خط فاضلاب، خط جدید را در مجاورت آن می‌سازند و بزودی مشکل شهروندان رفع خواهد شد.

افشای ماجرای جدید در محله حسن آباد یزد

در ادامه این گزارش، محمد حسین اسماعیلی مدیر بهره برداری آب و فاضلاب استان یزد در گفتگو با خبرنگار ما در مورد مشکل محله حسن آباد اظهارداشت: تاکنون تنها یک خط لوله انتقال آب شرب از میدان آیت الله خاتمی به سمت خیابان خرمشهر و بلوار علامه جعفری و خیابان امام رضا(ع) عبور می‌کرد که در حال ایجاد دو خط جدید و گودبرداری در میدان بودیم که در اجرای این پروژه عمرانی شهرداری با ترکیدگی لوله فاضلاب و تعویق پروژه مواجه شدیم.

وی با ابراز تأسف از مشکل قطعی آب و کمبود آن طی روزهای گذشته و آتی برای مردم این محله اذعان کرد: مجبور شدیم دو خط لوله یکی به قطر 300 ودیگری به قطر 250 را از مدار خارج کنیم وجایگزینی برای آن در پایین تر وبالاتر انجام دهیم ولی زمانی که ما لوله را از مدار خارج کردیم مشکلاتی برای اهالی حسن آباد پیش آمده است و در حال حاضر جایی که وضع کرده ایم به دلیل اینکه فشار و قابلیت قبلی را از دست داده و بخشی از محله پارک شهدای حسن آباد را دچار مشکل کرده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای جبران این کار یک خط جدید به قطر 200 را در کنار پارک بزرگ شهر احداث کرده و به شهرک اتوبوسرانی حسن آباد وصل کرده‌ایم ولی هنوز تنظیمات کامل انجام نشده است و در بعضی موارد هنوز اختلال وجود دارد که ان شالله در دو سه روز آینده و تا پایان ماه مبارک رمضان این مشکل حل خواهد شد.

انتهای پیام/د

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.