ID : 30539903
مردم داری هنری بالاتر از یک تعهد؛

پزشک مهریزی مرام «دکتر پاکنژاد» را اصل کار خود قرار داده است


به روایت بسیاری از مردم، دکتر محمد حسین رجایی علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بی بضاعت، در برخی موارد کمک مالی نیز به آنها می کند.

به گزارش یزد رسا، دکتر محمدحسین رجایی یکی از پزشکان معروف شهرستان مهریز است که متولد اول فروردین ماه سال 47 است. وی در کوچه آب انبار درویش که بعدها به نام کوچه شهید لبویی تغییر نام یافت دوران کودکی خود را گذراند و دوره ابتدایی خود را در مدرسه فردوسی که الان دیگر اثری از آن نیست دوران تحصیل خود را آغاز کرد.

دوره راهنمایی را در مدرسه شهید طباطبایی گذراند و از دبیرستان آیت الله کاشانی فارغ التحصیل شد. در کنکور شرکت کرد و در رشته پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد اما چند ماه بعد انتقالی گرفت و از دانشگاه یزد در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد.

به روایت بسیاری از مردم، دکتر محمد حسین رجایی همواره با بیماران خود با خوش رویی و مهربانی برخورد می کند بطوری که زبانزد عام و خاص است و علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بی بضاعت، در برخی موارد کمک مالی نیز به آنها می کند. وی سابقه حضور در منطقه جنگی و رسیدگی به وضعیت مجروحین را نیز در کارنامه خود دارد. 

با این پزشک محبوب مهریزی گفتگویی انجام داده ایم که با هم می خوانیم:

دکتر محمدحسین رجایی  در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز درخصوص دوران تحصیل خود گفت: در دوران تحصیل بسیار درس خوان و سخت کوش بودم و در دبیرستان آیت الله کاشانی که با دکتر محمدحسین غنیمت و دکتر محمد جواد بیدکی همکلاسی بودم با سوال ها و تست های کنکوری پیچیده و سخت، معلم ها را گیج می کردم و از همان دوران معلمان و هم کلاسی ها به من می گفتند «آقای دکتر».

وی افزود: پدرم عضو شورای محل بود و افراد متدین بسیاری به خانه ما رفت و آمد می کردند و این باعث شد به افراد متدین و بسیج علاقه مند شده و در گروه سرود بسیج نام نویسی کنم. در نماز جمعه هم شرکت می کردم. اوایل انقلاب نماز جمعه هر هفته به نوبت در یکی از مساجد شهر از جمله مسجد باغ بهار، براستین، مسجد جامع منگاباد و زینبیه بیدک برای حفظ وحدت بین محلات برگزار می شد.

رجایی از بیماران خود گفت و از اینکه آنها نیز مانند افراد خانواده او مورد احترام هستند و تصریح کرد: درک ناراحتی و درد بیمار اولین مرحله درمان است. اگر بیمار متوجه شود که پزشک او را درک می کند با حال بهتری مطب را ترک خواهد کرد. 

وی خوش خلقی و گشاده رویی پزشک در مواجه شدن با بیمار را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوش خویی از سیره ائمه اطهار (ع) و از مکارم اخلاق پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) است و همدردی و مهربانی با بیمار، علاوه بر احساس آرامش درونی برای پزشک، در بهبود حال بیمار می تواند اثر مستقیم داشته باشد.  

این پزشک متعهد مهریزی با الگو قرار دادن هم رزمان شهیدش از جمله شهید حمید زارع زاده، شهید سید رضا حسینی فرد، شهید علی ابویی و شهید حسینی منش تصریح کرد: هر کسی در هر لباسی و با هر پیشه ای باید به خاطر داشته باشد امنیت و آرامش امروز، ثمره خون هزاران شهید است و ما مدیون هر قطره از خون شهیدان هستیم؛ کسانی که برای پاسداری از وطن، انقلاب و اسلام جان خود را ایثار کردند. 

وی اضافه کرد: هرچند پزشکی همواره جایگاه والایی در جامعه دارد؛ اما از همکاران خود می خواهم پزشکان ارزشی و متدین استان از جمله شهید پاکنژاد، شهید فیاض بخش و شهید رهنمون را الگوی خود قرار دهند چرا که آنها علاوه بر جایگاه علمی، از مقام تقوا و دوری از دنیا و متعلقاتش و نیز ساده زیستی برخوردار بوده و در برخورد با مردم تواضع و فروتنی را رعایت می کردند.

دکتر رجایی از آرزویش برای ادامه تحصیل گفت و با گرامیداشت زادروز ابوعلی سینا، پزشک حاذق ایرانی خاطرنشان کرد: ابن سینا یک شخصیت علمی جهانی است و  آثار متنوعی دارد و لازم است به همه ابعاد وجودی این نخبه و نابغه ایرانی توجه گردد.

انتهای پیام/ج

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.