ID : 32144323

پلمپ یک واحد متصدی کشتار غیرمجاز در بافق+ تصاویر


یک واحد متصدی کشتار غیرمجاز در بافق پلمپ شد.

به گزارش بافق خبر؛  در راستای حفظ محیط‌زیست و سلامت شهروندان، با دستور دادستان شهرستان و باهمکاری نیروی انتظامی، مکان کشتار یکی از متصدیان کشتار غیرمجاز، به دلیل ممنوعیت کشتار در خارج از کشتارگاه پلمپ شد.

زارع  سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: ازنظر قانونی  کشتار دام در خارج از کشتارگاه خلاف قانون بوده و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی و مواد 4 و 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور قابل پیگرد در مراجع قضایی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: صدور حکم قضایی برخورد با متصدیان کشتار غیرمجاز و پلمپ مکان آن‌ها از سوی دادستان محترم شهرستان به جهت سلامت شهروندان صادر گردیده است که از این احساس مسئولیت دادستان در جهت سلامت مردم قدردانی می‌گردد.

شهرداری شهرستان، موظف شده است حداکثر تا 24/10/96  نسبت به رفع نواقص بهداشتی و عمرانی کشتارگاه سنتی بافق در جهت تأمین سلامت شهروندان اقدام کند تا همشهریان محترم از سلامت گوشت مصرفی خود در مراکز عرضه گوشت اطمینان خاطر داشته باشند.

زارع افزود: متأسفانه علیرغم تذکرات متعدد به متصدیان کشتار غیرمجاز، این رویه به قوت خود باقی است و با توجه به مشکلات بهداشتی و بیماری‌هایی که ممکن است به‌واسطه کشتار غیرمجاز ایجاد گردد، از همشهریان خواست تا از مصرف چنین گوشت‌هایی خودداری نمایند.

 وی در پایان تأکید کرد: تولیدکنندگان محصولات دامی و دامداران باید به این یقین برسند که دامپزشکی را در مقابل و در تضاد با خود نبینند، بلکه این نهاد را برای حفظ سلامتی مردم در کنار خود ببینند تا همه باهم برای حفظ سلامت جامعه نقش مؤثری ایفا کنیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.