ID : 22463358
رئیس دانشگاه پیام نور ابرکوه:

پیام نور ابرکوه در 18 رشته کارشناسی دانشجو می‌پذیرد


رئیس دانشگاه پیام نور ابرکوه گفت: این دانشگاه در 18 رشته مقطع کارشناسی و رشته جغرافیا گرایش آب و هواشناسی مقطع ارشد دانشجو می پذیرد.

به گزارش یزدرسا، مسعود گلستانی رئیس دانشگاه پیام نور ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: این دانشگاه که اولین دانشگاه دولتی شهرستان می باشد، فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرد و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد.


فعالیت 7 هیئت علمی در پیام نور ابرکوه
گلستانی تصریح کرد: دانشگاه مذکور دارای هفت هیئت علمی می باشد و با 80 استاد مدعو که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دانشجوی مقطع دکتری می باشند، فعالیت خود را ادامه می دهد.

 


وی با بیان اینکه تعداد دانشجوهای این دانشگاه بین 900 الی هزار نفر می باشد، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 1390 وضعیت دانشجویان از نظر کمیّتی بسیار مناسب بود.


رئیس دانشگاه پیام نور ابرکوه ضمن اشاره به کاهش 30 الی 40 درصدی دانشجو، اذعان کرد: کم شدن جمعیت دانشجو در سطح کشور، افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه های دولتی، افزایش تعداد مراکز آموزش عالی سطح شهرستان و... از علل اصلی این موضوع می باشد.


وی گفت: دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی در 18 رشته مدیریت های بازرگانی، دولتی، جهانگردی، صنعتی/ حسابداری/ حقوق/ علوم اجتماعی-پژوهشگری/ علوم اجتماعی- برنامه ریزی/ روان شناسی/ علوم تربیتی/ مدیریت و برنامه ریزی آموزشی/ مهندسی صنایع، کامپیوتر-نرم افزار، فناوری اطلاعات، کشاورزی/ جغرافیا- برنامه ریزی روستایی/ مهندسی معمار و در مقطع ارشد رشته جغرافیا گرایش آب و هواشناسی دانشجو می پذیرد.


رتبه دوم آموزشی در بین مراکز آموزش عالی
گلستانی در خصوص کیفیت آموزش این واحد، اذعان کرد: دانشگاه های پیام نور بعد از دانشگاه های دولتی از نظر آموزش، در بین دیگر مراکز آموزش عالی در رتبه دوم قرار دارند. در واحد ابرکوه نیز کلیه کادر آموزشی از استاتید مجرب و با سابقه بوده و کتب درسی ارائه شده، از تألیفات بهترین اساتید می باشند.


این مقام مسئول تاکید کرد: منابع آموزشی معتبر و کیفیت آموزش باعث شده است، دانشجویانی که در پیام نور تحصیل می کنند به راحتی در مقاطع بالاتر پذیرفته می شوند.


وی یادآوری کرد: دانشگاه پیام نور ابرکوه در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد و شیوه های آموزشی به صورت متمرکز و الکترونیکی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه دانشجویان حسب شرایط خود می توانند به صورت حضوری، نیمه حضوری یا غیر حضوری (خودخوان) در این واحد تحصیل نمایند.


امکانات رفاهی برای دانشجویان فراهم است
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود 80 درصد دانشجویان، بومی هستند، ابراز کرد: در بخشنامه ها و آئین نامه های دانشگاه پیام نور مجهز بودن به خوابگاه قید نشده است؛ اما در عین حال اگر تعداد دانشجویان به حدّ نصاب برسد، برای آنان امکانات رفاهی دانشجویی از جمله ارزاق، ایاب و ذهاب و ... فراهم خواهد شد.


گلستانی ادامه داد: دانشگاه نامبرده بیشتر از استان یزد و شهرهای همجوار از استان فارس همچون اقلید، آباده و بوانات دانشجو می پذیرد و در مجموع یک محیط آموزشی مطلوب را برای متقاضیان فراهم می کند.


وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور ابرکوه، در سال تحصیلی جدید، آماده پذیرش دانشجویان می باشد.


انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.