ID : 25082469

پیست سوارکاری بین المللی اشکذر؛ ظرفیتی فراموش شده


برگزاری مسابقات زیبایی اسب (ایکاهو) در اشکذر باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از فعالان این صنعت از مناطق مختلف کشور به اشکذر سفر کنند. بدون شک این ظرفیت می تواند در کنار پیست سوارکاری بین المللی اشکذر را به منطقه ویژه اسب کشور تبدیل سازد.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، صنعت اسب به عنوان یک صنعت پاک و سودآور شناخته شده و همچنین در سند چشم انداز شهرستان اشکذر نیز آورده شده است. ظرفیت بالای شهرستان در پرورش اسب با دارا بودن بیش از هزار و 800 راس اسب در این شهرستان خود سندی بر این ماجرا است. حضور 70 درصد از باشگاه های اسب استان در اشکذر نیز مزیت دیگری است که توانسته اشکذر را به قطب سوارکاری استان یزد تبدیل کند.

در دور دوم سفر ریاست جمهوری دهم بود که طرح احداث بیست سوارکاری بین المللی اشکذر با بودجه به بالغ بر 10 میلیارد ریال تصویب شد. خبری که برای ورزش دوستان به خصوص فعالان صنعت اسب خوشایند و دلچسب بود. در آن زمان مقرر شد تا این پیست سوارکاری در زمینی به مساحت 2 میلیون متر مربع ایجاد شود. زمینی که در کنار پیست سوارکاری آن، کمپینگ استقامت، جشنواره های زیبایی، سالن های شو و مسابقات سوارکاری نیز دیده شده است

 پرورش دهندگان اسب نیز از طرفی به دنبال فضایی برای بهره مندی از «اسب»، سرمایه خود هستند تا بتوانند صنعت و حرفه خود را توسعه دهند. این در حالی است که در بین مردم و به خصوص جوانان نیز تقاضای زیادی برای این پیست وجود دارد.

برگزاری مسابقات زیبایی اسب (ایکاهو) در اشکذر باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از فعالان این صنعت از مناطق مختلف کشور به اشکذر سفر کنند. بدون شک این ظرفیت می تواند در کنار پیست سوارکاری بین المللی اشکذر را به منطقه ویژه اسب کشور تبدیل سازد.

«خلیلی» یکی از مالکان اسب در شهرستان در گفت وگو با خبرنگار نسیم صادق، با بیان اینکه چند سال است در انتظار ساخت این پیست سوارکاری هستیم، گفت: این می تواند شرایط اقتصادی خوبی را برای مالکان اسب در شهرستان که از تعداد بسیار بالایی نیز برخوردار است فراهم کند.

وی با اشاره به جذب توریسم و گردشگر از طریق این پیست سوارکاری افزود: ایجاد این پیست بین المللی می تواند فعلان و علاقه مندان بسیاری را به شهرستان بکشاند که این خود سبب گردش مالی و رونق اقتصادی می شود.

خلیلی تصریح کرد: این مصوبه چند سال است که در حد حرف در بین مسئولین و جلسات به بحث گذاشته می شود و علی رغم تقاضای زیاد فعالان این حوزه هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

«احمد زارع پور اشکذری» رئیس هیئت سوارکاری استان یزد نیز قبلا در مصاحبه با نسیم صادق گفته بود: در جلسه ای که بین شورای شهر اشکذر با مهندس میرمحمدی استاندار یزد صورت گرفت به اهمیت جایگاه پرورش اسب در اشکذر و پتانسیل خوب اقتصادی این رشته برای مجموعه شهرستان اشاره شد که استاندار در خصوص ایجاد این مجتمع سوارکاری قول مساعد دادند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.