ID : 1488969
سعیدی خبر داد

پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان از سوی کمیسیون اجتماعی


عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهادات اعضای این کمیسیون برای افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ خبر داد.

به گزارش یزدرسا، محمد اسماعیل سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه امروز صبح این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه صبح امروز کمیسیون 30 پیشنهاد از سوی نمایندگان برای کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شد.

وی در خصوص جزئیات این پیشنهادات گفت: پیشنهاداتی مانند اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مشمول دریافت کمک نقدی و غیر نقدی قرار گیرند، مطرح شد. همچنین پیشنهاد داده شد که در بخش بیمه سلامت سهم بیماران خاص و مزمن افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد دیگر این بود که به منظور توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی 2 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها به اشتغال خانواده‌های این افراد اختصاص یابد و در اختیار صندوق اشتغال کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد.

سعیدی افزود: موضوع دیگر پیشنهاد تقویت منابع صنعت گاز و گسترش سیستم گازرسانی از این محل در مناطق محروم از محل هدفمندی یارانه‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر این بود که دولت مکلف شود از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها نسبت به افزایش 25 درصد مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی اقدام کند. همچنین یک صد میلیارد تومان از محل هدفمندی جهت یارانه ایاب و ذهاب معلولان دانشجو و کارمند اختصاص یابد.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.