ID : 15864758
علی‌رغم 24درصد رشد نسبت به سال قبل؛

پیش‌بینی خرید گندم از كشاورزان یزدی تحقق نیافت


به گفته مدیر زراعت جهادكشاورزی استان، در حالی كه خرید كلی گندم استان برای امسال 21 هزار تن پیش‌بینی شده بود امسال این میزان علی‌رغم 24درصد رشد نسبت به سال قبل 15 هزار و 322 تن بود.

به گزارش یزد رسا، به گفته مدیر زراعت جهادكشاورزی استان، در حالی كه خرید كلی گندم استان برای امسال 21 هزار تن پیش‌بینی شده بود امسال این میزان علی‌رغم 24درصد رشد نسبت به سال قبل 15 هزار و 322 تن بود.
به گزارش یزد رسا، «فرجام فاضلی» با اشاره به پایان یافتن تاریخ خرید گندم به تشریح نحوه و آمار خرید گندم از گندم‌کاران استان پرداخت و گفت: میزان نهایی خرید گندم سال گذشته در استان 12 هزار و 347 تن بود که امسال با 24 درصد رشد خرید به 15 هزار و 322 تن رسیده است.
وی پیش‌بینی خرید کلی شهرستان‌ها را 21 هزار تن اعلام کرد و گفت: انتظار داشتیم كه شهرستان خاتم با 9 هزار تن و ابرکوه با 7هزار تن خرید گندم در جایگاه اول و دوم استان قرار بگیرند ولی در پایان خرید، شهرستان ابرکوه با خرید 9 هزار و 492 تن گندم مقام اول خرید گندم در استان را به خود اختصاص داد.
فاضلی ادامه داد: رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب به شهرستان‌های خاتم با 5642 تن، بهاباد با 152 تن، میبد با 19 تن، یزد با 11 تن، اردکان با 6 تن و اشکذر، بافق، تفت و مهریز بدون خرید اختصاص پیدا کرد.
وی میزان وجه پرداختی به کشاورزان را تاکنون نزدیک به 170 میلیارد ریال معادل 90 درصد مبلغ پیش‌بینی شده ذكر كرد و افزود: میزان وجه باقی مانده و پرداخت نشده به کشاورزان 17 میلیارد و 246 میلیون ریال است که در حال پرداخت است.
همشهری نوشت: مدیر زراعت جهادكشاورزی استان كه در اولین جلسه ستاد کاشت محصولات پاییزه گندم،جو و کلزا در استان سخن می‌گفت، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی تولید و خرید محصولات زراعی سال گذشته و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های سال زراعی كنونی اعلام كرد.
در ادامه این جلسه، برنامه‌های کاشت گندم، جو و کلزا و سهم کاشت هر منطقه مورد بررسی قرار گرفت و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.
همچنین نحوه دریافت و تأمین نهاده‌های کشاورزی شامل بذرو کودهای شیمیایی مشخص و برنامه‌های ابلاغی برای دستیابی به اهداف مورد نظر، تشریح و تصمیم لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/س




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.