ID : 37841016
واکنش‌ها به خبر یزدرسا ادامه دارد

چرایی افزایش قیمت شدید حبوبات در یزد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، کاهش واردات در اسفندماه سال گذشته و همچنین کمبود عرصه را عامل افزایش قیمت حبوبات دانست.

به گزارش یزدرسا، روز گذشته عضو هیئت رئیسه اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از افزایش قیمت کم‌سابقه حبوباتی مانند نخود، لوبیا، لپه و امثالهم در یزد خبر داد به طوری که در برخی از این اقلام شاهد افزایش قیمت دو تا سه برابری هستیم.

سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در همین ارتباط گفت: ما در بازار استان شاهد افزایش قیمت حبوبات هستیم و حبوباتی مانند عدس، ماش، لوبیا، نخود و لپه افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌اند.

وی افزود: یکی از دلایل این افزایش قیمت، واردات کمتر به ویژه در اسفندماه است که البته تمام دنیا بخاطر شیوع ویروس کرونا با این مسئله درگیر است؛ همچنین کمبود عرضه در قبال این محصولات نیز وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد اظهار داشت: به دنبال این موضوع ستاد تنظیم بازار کشور طی تصمیمی که اتخاذ شده بود به شرکت بازرگانی ایران اعلام کرده که برای اضافه شدن عرضه حبوبات مورد نیاز مردم جهت تأمین آن‌ها با ارز نیمایی اقدام شود.

عظیمی عنوان کرد: دور بودن تا فصل برداشت حبوبات نیز یکی دیگر از عواملی است که به این افزایش قیمت دامن زده است و این مسئله‌ای است که کل کشور به مبتلابه آن است؛ این در حالی است که استان یزد نیز تولیدکننده حبوبات در کشور نیست.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود با پیگیری‌هایی که صورت گرفته و اقدامات دولت جهت تعادل در این بازار شاهد حل و فصل این مشکل باشیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.