ID : 38516698

چرا از عدم حضور روحانی در مجلس نباید تعجب کرد


ویروس کرونا فقط هفت ماه است که در کشور شیوع پیدا کرده اما دولت کنونی هفت سال است که کشور را با انسداد مواجه کرده است.

به گزارش یزدرسا، بعد از گذشت قریب به پنج ماه از بلاتکلیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت بالاخره روز گذشته علیرضا رزم‌حسینی که تا قبل از این استاندار خراسان رضوی بود، از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت و به عنوان وزیر صمت انتخاب شد.

اما نکته قابل توجه، عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی صمت بود. حسن روحانی که در جلسه رأی اعتماد حسن مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی قبلی نیز حاضر نشد و دولتی‌ها علت عدم حضور روحانی در مجلس را نظر ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کردند.

این بار نیز عدم حضور روحانی را به همان دلیل قبلی نسبت دادند و محمود واعظی رئیس دفتر روحانی نیز اظهار داشت: اگر رئیس‌جمهور کرونا بگیرد قطعا به کشور لطمه وارد می‌شود.

نکته قابل توجه اما اینکه هرچند روحانی به خاطر کرونا از حضور در جلسات از جمله حضور در مجلس و دفاع از وزیر پیشنهادی، امتناع می‌کند و دلیل این اقدام نیز نظر ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد چنین رویکردی فقط برای رئیس یک قوه کشور وجود دارد و سران قوای دیگر نیازی به رعایت چنین حساسیت‌هایی ندارند!

به عنوان مثال بارها شاهد حضور رئیس قوه قضائیه و حتی رئیس مجلس در محافل مختلف و پیگیری امور مردم بوده‌ایم و هیچ زمانی هم شنیده نشده است که ستاد مقابله با کرونا مانع چنین اقداماتی شود.

در مورد رئیس قوه مجریه هم اگر فردی به جز حسن روحانی و یک مدیر میدانی و حاضر در صحنه، رئیس‌جمهور بود، یقینا خبری از این حساسیت‌ها و بی‌توجهی به فعالیت‌های روزمره کشور نبود.

البته این رویه توسط روحانی و دولت حاکم آنچنان چیز جدید و عجیبی نیست، چرا که قبل از شیوع کرونا هم رویکرد دولت و شخص رئیس‌جمهور در پیگیری مسائل و مشکلات کشور تفاوتی با امروز نداشت.

ویروس کرونا فقط هفت ماه است که در کشور شیوع پیدا کرده اما دولت کنونی هفت سال است که کشور را با انسداد مواجه کرده است و سخت‌ترین شرایط را بر مردم تحمیل کرده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.