ID : 18178185
عالمی کم‌نظیر در تراز انقلاب؛

چرا به تخریب شخصیت آیت‌الله جنتی روی آورده‌اند؟!


آیت‌الله جنتی نمونه‌ای ناب از عالمان بصیر و استواری است که علیرغم کهولت سن، از ذکاوتی مثال‌زدنی در رصد جریان‌ها موافق و معاند انقلاب و شناخت توطئه‌های پیدا و پنهان دشمنان برخوردار است و با اراده‌ای پولادین، برای دفاع از انقلاب اسلامی و پاسداری از آرمان‌های شهیدان به خون خفته انقلاب سینه سپر کرده است

یزدرسا؛ « جناب آقای جنّتی حفظه‌الله تعالی و ادام‌الله وجوده و برکاته». این تعبیری است که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر دست اندرکاران برگزاری انتخابات، درباره آیت الله جنتی چهره برجسته شورای نگهبان به کار برده اند و نشان از میزان علاقه و رضایتمندی معظم له از ایشان دارد.

تلخ است اما واقعیت دارد که جریانی در سال‌های اخیر، اهتمام ویژه ای به تخریب چهره آیت‌الله جنتی از خود نشان داده و در این راه ابایی از دست یازیدن به انواع شیوه های وارونه نمایی نداشته است؛ جریانی خاص که صلابت و قاطعیت بزرگانی چون آیت‌الله جنتی را مانعی بزرگ در راه تحقق امیال ناصواب خود یافته و نتوانسته است با شانتاژهای رسانه‌ای و غوغاسالاری، اراده این شخصیت نستوه و همسنگران وی را در انجام مسئولیت سنگینشان در شورای نگهبان، سست کند.

آیت‌الله جنتی از عالمان مهذبی است که نظام اسلامی به حضورشان مباهات می کند و مایه آرامش و اطمینان دلسوزان نظام اسلامی اند. 

 وی بر خلاف برخی منتقدان خود که ابایی ندارند تا مصالح انقلاب را فدای حب خانواده و جریان دلخواه خویش کنند، در سراسر زندگی پربار خود همواره به دنبال انجام تکلیف دینی بوده است و از نمد انقلاب و نظام، نه کلاهی برای خود تدارک دیده است و نه برای بستگان خویش؛ از همین روست که فرزند وی همچنان به عنوان شهروندی عادی به نجاری در اصفهان اشتغال دارد و کیسه‌ای از قبل جایگاه پدر، برای خود نیندوخته است.

 

این را مقایسه کنیم با کسانی که جایگاه و نفوذی به مراتب پایین‌تر از آیت‌الله جنتی دارند و چند حلقه از نزدیکان خود را غرق در رانت‌های گوناگون کرده‌اند.

آیت‌الله جنتی در نودمین سال از حیات مبارک خود، همچنان با عزمی استوار و اراده‌ای پولادین در برابر بدخواهان نظام اسلامی و ملت مسلمان، سینه سپر کرده است و انواع جنگ‌های روانی و انتشار اقسام پیامک‌های طنز و موهن علیه ایشان نیز نتوانسته است اراده وی در راه دفاع از حقوق ملت را حتی ذره‌ای مخدوش کند؛ دفاعی که این روزها در قالب بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلسین خبرگان رهبری و نیز شورای اسلامی نمودی مضاعف یافته و موجی از امیدواری را در میان علاقه‌مندان به نظام و انقلاب فراهم آورده و دشمنان را در نومیدی فروبرده است. این همه البته به معنای بری بودن این شخصیت انقلابی و همکاران ایشان از خطاهای احتمالی نیست؛ بلکه تاکیدی است بر صداقت و قاطعیت انقلابی این عالم نستوه در راه دفاع از آرمان‌های امام و رهبری با محورقراردادن قانون و کوتاه نیامدن در برابر فشارهای غیرمنطقی.

آیت‌الله جنتی نمونه‌ای ناب از عالمان بصیر و استواری است که علیرغم کهولت سن، از ذکاوتی مثال‌زدنی در رصد جریان‌ها موافق و معاند انقلاب و شناخت توطئه‌های پیدا و پنهان دشمنان برخوردار است و با اراده‌ای پولادین، برای دفاع از انقلاب اسلامی و پاسداری از آرمان‌های شهیدان به خون خفته انقلاب سینه سپر کرده است. آیت‌الله جنتی مصداق بارز عالم نستوه و مجاهد انقلابی است و راز این همه دشمنی با وی نیز در همین ویژگی ها نهفته است. عمرش بلند باد. 

نویسنده: مرتضی میبدی




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.