ID : 13413094
پشت پرده وقایع بودار شورای اسلامی یزد؛

چرا جلسات شورای اسلامی شهر یزد در مورد اقلیت ها با تشنج و اردوکشی همراه است؟


ه محض اینکه زمان تصمیم گیری برای اعطا و یا عدم اعطای کمک به جشن صلح و دوستی زرتشتیان در شورا فرا رسید، عده ای بهانه ای دست و پا کردند تا در جلسات شورا حضور مستمر داشته باشند. این حضور در جلسه تغییر نام خیابان مهر به خیابان شهدای زرتشت هم ادامه یافت.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ، جلسه روز سه شنبه شورای شهر یزد با حواشی ناخوشایندی همراه بود. متن کامل این وقایع را اینجا بخوانید. در آستانه میلاد منجی عالم بشریت و اقامه گر حدود الهی ، امام زمان (عج) شورای اسلامی دارالعباده یزد، برای تغییر نام بلوار مهر به «شهدای زرتشت« رای گیری انجام داد.
این تغییر نام سرانجام با 7 رای موافق در برابر 5 رای مخالف تصویب شد.

چرا شهدای زرتشت؟
شهید رستم آذرپاد در سال 65 زمانی که خدمت سربازی را در پاسگاهی در سقز می گذراند در حمله کومله به پاسگاه مذکور به شهادت رسید.
آذرپاد تنها شهید اقلیت زرتشتی استان در بین 4100 شهید استان است. این شهید در در آرامگاه زرتشتیان یزد (دخمه) دفن شده است. به همین منظور شورای اسلامی شهر یزد قصد دارد تا نام خیابان مهر را  به شهدای زرتشت تغییر دهد، هدف از این تغییر نام پاسداشت مقام شهدا عنوان شده است.
جالب این که خود اقلیت زرتشت برای این پاسداشت هر ساله مسابقاتی در قالب جام جان باخته رستم آذرپاد برگزار می کنند.

موافقین چه می گویند؟
به گزارش تابناک پاکنژاد عضو شورا و فرزند شهید پاکنژاد از شهدای هفت تیر به عنوان موافق تغییر نام خیابان مهر به شهدای زرتشت با اشاره جایگاه شهدا افزود:  درست است که شهدای زرتشتی جایگاه شهدای اسلام را ندارند، اما جز این است که اینها هم برای دفاع از این کشور و نظام جمهوری اسلامی شهید شده اند و انها هم فداکاری کرده اند. آیا اینها نمی توانستند بگویند این نظام اسلامی است  و به ما ربط ندارد، این بحث ارزشمندی است و وقتی جانشان را برای کشور و نظام داده اند، ارزش این را دارد که نام یک خیابان به اسم آنها گذاشته شود.

مخالفین چه می گویند؟
مخالفین این طرح معتقدند برگزاری جشن صلح و وحدت،تغییر نام پارک بزرگ شهر به پارک مارکار، افتتاح موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان در ایام عید و اکنون نامگذاری یک خیابان به اسم شهدای زرتشت همه قطعات یک پازل است.
شایق عضو مخالف این تغییر نام نیز  گفت: اینها تبلیغات ضد اسلامی است، این بحث را ول کنید دیگر، این حربه دشمن است. این چه کاری است می کنید، بروید به حال خود گریه کنید. از امام زمان (ع) بترسید، از امام زمان(ع)  خجالت بکشید ایا امام زمان(ع)  راضی است از این کار؟

چرا ماجرا بودار است؟
جشن صلح و وحدت، عنوان جشنی بود که درآن دانش آموزان مسلمان به پردیس مارکار متعلق به زرتشتیان برده شده و ضمن شنیدن فرازهایی از اوستا در کنار موبدان زرتشتی و دانش آموزان زرتشتی هم سن و سال خود روز را به بازی و شادی گذراندند.
جشنی که قرار شد از بیت المال مسلمین 12 میلیون تومان به آن کمک شود و مرجع تصمیم گیری برای این کمک هم شورای اسلامی شهر بود.
به محض اینکه زمان تصمیم گیری برای اعطا و یا عدم اعطای این کمک در شورا فرا رسید، عده ای بهانه ای دست و پا کردند تا در جلسات شورا حضور مستمر داشته باشند. عده ای یک اشتباه را دستاویز ایجاد کمپین نظارت بر شورا قرار دادند. اما جالب اینکه این کمپین تا کنون دو جلسه پربار داشته و در باقی جلسات شورای شهر تمایلی به حضور نشان نداده است. شاهد این ادعا هم کمپینی است که بیش از یک جلسه کشش نداشت!
یکی از این دو جلسه زمان اعطای کمک به جشن صلح و وحدت زرتشتیان بود و دیگری هم جلسه ای که قرار بود برای تغییر نام خیابان مهر به خیابان شهدای زرتشت تصمیم گیری شود. همین حضور«یهویی» این ظن را که این حضور هدایت شده است، قوت می بخشد.

انتهای پیام/س




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهروند
وقتی این موضوعهای پازل وار را از جانب بعض اعضای شورای شهر و بالاخص عضو غیر مسلمان آن می بینم ناخودآگاه به یاد تلاش حجه الاسلام حرزاده می افتم که با فدا کردن خودش در زمان تشکیل شورای فعلی تمام هم و غم خود را به کار برد تا این معضل از ابتدا صورت جلوگیری شود اما متاسفانه افراد ساده اندیش و سطحی نگر با تمام وجود به مقابله با ایشان پرداختند و باعث ایجاد این چینین مشکلاتی شدند
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۱۳:۱۴.