ID : 27013406
نگاهی به بخش نیر؛

چرا سال آینده، انتخابات شورای شهر نیر از انتخابات ریاست جمهوری مهمتر خواهد بود؟


اینکه بسیاری از سیاست بازی ها و سیاست زدگی ها توانست در انتخابات سال 92 مردم و مسئولین نیر را از انتخابات شورای شهر و روستا غافل کند و تمام افکار عمومی را به طرف انتخابات ریاست جمهوری سوق دهد قطعا اثرات مخربی پیش خواهد آورد

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت؛ بی شک انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و حتی مجلس خبرگان رهبری بر مردم منطقه و بخصوص آینده ی نیر تاثیر کمتری نسبت به انتخابات شورای شهر و روستا دارد اما به طور قطع می توان مهمترین و تاثیرگذار ترین انتخابات را انتخابات شورای شهر و روستا در منطقه ی نیر در نظر گرفت زیرا تاثیر مستقیم این انتخابات است که بر آینده ی منطقه و رفاه مردم وارد می شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز می توان از درجه ی اهمیت و ضرورت در رتبه ی بعدی و اولویت دوم قرار داد اما در واقع انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری را می توان کم تاثیر ترین انتخابات بر شرایط کنونی منطقه نامید.

اینکه بسیاری از سیاست بازی ها و سیاست زدگی ها توانست در انتخابات سال 92 مردم و مسئولین نیر را از انتخابات شورای شهر و روستا غافل کند و تمام افکار عمومی را به طرف انتخابات ریاست جمهوری سوق دهد قطعا اثرات مخربی پیش خواهد آورد زیرا که مردم در تعیین اولویت برای تاثیر گذاری بر حال و آینده خود دچار سردرگمی شده اند.

شاید دلیل این تناقضِ انتخاباتی در منطقه حاکمیت هشت ساله دولت دکتر احمدی نژاد و حواشی 4 سال دوم ایشان بود تا منطقه ی نیر نیز به رویه ی تمام نقاط استراتژیک و حساس کشور و استان بیشترین تمرکز خود را بر روی انتخابات رایاست جمهوری گذاشته و این شرایط تا جایی پیش برود که نه تنها در زمانِ مقرر تبلیغات بلکه تا یک روز قبل از  رای گیری نیز خبری از تبلیغات و معرفی نامزدهای شورای شهر نباشد.

هم مردم منطقه و شهر نیر و هم اعضای محترم شورا کاملا راهی جز انتخاب گزینه های قبلی را در این شرایط سیاسی برای شهر و روستای خود نمی دیدند.(البته وعده ها و دستورات ریاست جمهورِ وقت و بلاتکلیفی مصوبات و لوایح نیز در این حساسیتِ کاذب دخیل بود)

اما با گذشت 4 سال از این انتخابِ مردم در شورای شهر و روستا و نیز پیروزی دکتر روحانی در انتخابات 92 افکار عمومی جامعه انتظار دارد دکتر روحانی نیز طبق روال روسای جمهور سابق ایران با 8 ساله شدن دولت خواهد توانست پروژه ها و اهدافِ نیمه کاره را تمام کرده و مسئولیت خویش را به طور نسبی هم که هست به پایان ببرد.

 به احتمال زیاد با وجود تمام شایعه ها و نظرات ، دولت دکتر روحانی برای 4 سال آینده نیز منتخب مردم خواهد بود که البته خلاف این موضوع نیز تاثیرچندانی در بدنه ی نیر نخواهد داشت به غیر از چند مورد عزل و نصب، اینجاست که افکار عمومی متوجه اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا شده و ضرورت این انتخابات را بیش از سال 84 درک می کند.

انتخابات 96 شورای شهر و روستا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود شاید بتوان حاکمیت اعضای کنونی شورا را یکی از دلایل مشارکت مردم در این انتخابات دانست؛ باتوجه به حاکمیت چند دوره ایِ اعضای کنونی شورای شهر نیر امکان تجدید نظر مردم در انتخاب گزینه ها و نامزدهای احتمالی وجود دارد البته می توان انتقاداتِ منصفانه و حتی غیر منصفانه را در تجدید نظر مردم نیز سهیم دانست اما بی شک شورای شهر کنونی  نیر را با وجود نواقص و ایرادات وارده  می توان یکی از مهمترین شوراهای تاریخ شهر نیر دانست. و

رود فرهنگیان در شورای شهر را می توان یک نقطه عطف در حاکمیت و اداره ی نیر نامید اما ظاهرا برخی از اقدامات شورا نشان از خستگی افراد از این سمت دشوار است...

با تمام این تفاسیر احتمال آنکه شورای شهر کنونی نیز با حفظ آرایش و یا حتی تغییرات نسبی تصمیم بر ادامه ی فعالیت داشته باشد وجود دارد زیرا تصمیمات سیاسی عمرانی و حتی تقسیمات کشوریِ وجود دارد که شاید شورای کنونی با تلاش چندین ساله ی خود قصد در به مقصد رساندن اهداف تاثیرگذار و تاریخ ساز داشته باشد...

لذا اطمینان داشته باشید در انتخابات 96 تنور انتخابات شورای شهر و روستا (بخصوص شورای شهر نیر) در بخش نیر  بسیار داغ تر از انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. به امید روزی که باز هم نامزدهای شورای شهر برای کسب آرای مردم مجبور به تبلیغ و میتینگ باشند نه آنکه طرفین مجبور به یک انتخاب.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.